Не можуть прикрити ППО: українські дрони вдарили по несподіваних цілях у РФ, — ЗМІ (карта)

ЗСУ, дрони, БПЛА, безпілотники, оператори, війна в Україні, фото
Фото: Рота ударних БПЛА "РАРОГ" | Оператори дронів ЗСУ (фото ілюстративне)

За словами експертів, ЗСУ вдаються до стратегії "тисячі порізів", яка в довгостроковій перспективі може завдати істотної шкоди логістиці російських військ.

У ніч на 2 травня дрони-камікадзе Сил оборони України, ймовірно, завдали удару по тягових і трансформаторних підстанціях на залізничних коліях в Орловській і Курській областях Російської Федерації. Про це пише російське інтернет-видання Baza.

Повідомляється, що приблизно о 23:00 за місцевим часом удару зазнали тягові підстанції в районах залізничних станцій Понирі і Слобода в Курській області, а через 15 хвилин — тягові і трансформаторні підстанції на маршруті Зміївка–Глазуновка в Курській області. Отже, на станціях Змієвка та Глазуновка сталося аварійне відключення електропостачання.

OSINT-аналітики зі спільноти "Око Гора" вказали на те, що всі безпілотники били по основній залізничній гілці Москва–Орел–Бєлгород, якою перевозиться військова амуніція для російських військових.

РФ, ЗС, атака, БПЛА, дрони, логістика Fullscreen
Удари по російській залізничній інфраструктурі в ніч на 2 травня 2024 року
Фото: Telegram

Зі свого боку експерти військового порталу Defence Express зазначили, що сам факт використання ударних БПЛА для ураження залізниці в РФ виглядає "в чомусь навіть більш цікавим та навіть неочікуваним", ніж удари по російських нафтопереробних заводах (НПЗ). За їхніми словами, тягові або трансформаторні підстанції менші за розміром, ніж, наприклад, установка первинної переробки нафти. Тому для їхнього ураження потрібна висока точність удару.

У виданні також наголосили, що удари по згаданих станціях є більш ефективними з погляду шкоди логістиці ЗС РФ, ніж просто ураження залізничних шляхів. Конструкція пострадянських залізниць дає змогу замінити пошкоджену частину колії і протягом години відновити рух. Водночас виведення з ладу системи живлення і сигналізації, для роботи яких і потрібні тягові та трансформаторні станції, призводить до тривалішої зупинки руху поїздів.

Крім того, автори публікації зазначили, що відстань між підстанціями на залізницях у РФ становить максимум 15–50 кілометрів, тому росіяни фізично не зможуть прикрити таку кількість своєї інфраструктури системами ППО. Отже, стратегія "тисячі порізів" у довгостроковій перспективі може завдати істотної шкоди логістиці окупантів.

Нагадаємо, 3 квітня речник Військово-морських сил ЗСУ Дмитро Плетенчук повідомив, що окупанти продовжують будівництво залізниці на окупованих територіях, зокрема йдеться про маршрут Ростов-на-Дону–Маріуполь–Крим. За його словами, цей маршрут може в результаті виявитися більш вразливим, ніж Кримський міст.

Крім того, 2 травня радник міського голови Маріуполя Петро Андрющенко повідомив, що ЗС РФ завершили будівництво залізниці з міста і перший потяг вирушив до Волновахи. За словами чиновника, окупанти бояться атаки на тепловоз, тому захистили його додатковою платформою спереду.