Банки точно заблокують: Нацбанк розширив причини для відмови у валютних операціях

Валютні операції, НБУ. банки
Фото: УНІАН | В Україні змінюють валютні операції для експортерів

У Нацбанку вважають, що зміни дадуть змогу вдосконалити порядок здійснення уповноваженими установами проведення аналізу та перевірки інформації про валютні операції.

Related video

Національний банк України (НБУ) оновив правила, згідно з якими українські банки можуть визнати валютну операцію підозрілою і заблокувати її. Зміни торкнуться експортно-орієнтованого бізнесу. Про це йдеться в постанові регулятора.

Важливо
Приєднання України до єдиної зони платежів у євро SEPA: НБУ ініціює план фінансової інтеграції

Так, Нацбанк змінив правила здійснення уповноваженими установами аналізу та перевірки документів про валютні операції. Згідно з новими правилами, відтепер ознакою підозрілих фінансових операцій є наявність змін або додаткових умов до зовнішньоекономічних договорів, якщо вони передбачають збільшення строків поставки товарів контрагентом-нерезидентом. Також НБУ визначив ще дві ознаки:

  • перевищення граничних строків за розрахунками за експортно-імпортними операціями на суму від 8 млн грн (20 порогових сум для фінмоніторингу);
  • фіксація за рік неодноразових платежів від контрагента-нерезидента на користь клієнтів банку понад 50% передоплати за операціями імпорту товарів.

Крім того, залишаються чинними такі чинники, як:

  • порушення строків розрахунків за експортно-імпортними операціями товарів;
  • створення заплутаних або штучних умов здійснення платежів;
  • наявність законодавчих обмежень щодо ввезення товарів на територію України.

Тим часом звичайні українці теж можуть потрапити під обмеження банківської системи, про що Фокус докладно розповідав у своїй статті: "Проведення платежу неможливе. Чи має право банк відмовляти громадянам у послугах". Наприклад, як пояснили експерти, у банку є законне право заблокувати або відмовити в здійсненні платежу

"Чи пов'язано це з фінмоніторингом або певними вимогами до ідентифікації? Це пов'язано з виконанням банком вимог законодавства у сфері фінансового моніторингу, зокрема, і з вимогами щодо ідентифікації та верифікації клієнтів. Відповідно до закону, клієнт — будь-яка особа, яка звертається за наданням послуг до суб'єкта первинного фінансового моніторингу", — пояснили в ОТП Банку.

Важливо
У Мінюсті пояснили, як українцям уберегти фінансові номери телефонів від шахраїв

Раніше Фокус з'ясовував, чи доводиться українцям платити борги за померлих близьких родичів. Також нагадаємо, що в травні поточного року українським банкам дозволили блокувати гроші клієнтів, якщо у них є відповідний запит від виконавчої служби