Привіт від Лукашенка. Чи призведуть санкції проти Білорусі до дефіциту палива в Україні

Чи може Лукашенко зупинити постачання нафтопродуктів в Україну у відповідь на наші санкції і що тоді буде?

Related video

Багато питань щодо теми можливої напруги в нафтовій сфері у світлі відомих подій. Чи може Лукашенко зупинити постачання нафтопродуктів в Україну у відповідь на наші санкції і що тоді буде?

Я в це не вірю. Україна формує основний прибуток білоруської нафтопереробки, яка у свою чергу є одним з локомотивів білоруської економіки. Мозирський НПЗ, який стоїть на кордоні з нами, за дизпаливо і бітум практично повністю працює на український ринок,

Білорусь же забезпечує переважно Новополоцький НПЗ, розташований на півночі. Саме тому я не вірю, що Лукашенко буде навіть натякати на проблеми з паливом.

У 2020 році ми закупили 0,850 млн т бензину (понад 30% ринку), дизпалива — 2,2 млн т (теж понад 30% ринку), 0,38 млн т зрідженого газу (17%) і 0,580 млн т бітуму — 50% ринку. Це тільки основні позиції.

Але якщо все ж припустити, що в Мінську вже зовсім все погано, вигребемо ми без сябрів? Щоб перекрити потребу в бензині, "Укртатнафта" повинна наростити переробку на 2 млн т або вдвічі. Це цілком реально.

Важливо
Дожити до травня. Про що домовилися нафтотрейдери і Кабмін, і що буде з цінами на заправках

Крім того, у необмеженій кількості є бензин на морі. Там же можна добрати і 1,5 млн т дизпалива, що в сумі з додоб'ємом з Кременчука перекриє білоруський обсяг (+650 тис. т).

При цьому я не беру до уваги можливість збільшення постачань з Росії, це взагалі окрема розмова.

Останні 2 місяці показали, що запросто може бути перекритий і випадаючий обсяг білоруського скрапленого газу.

Єдина позиція, яка виглядає проблематично — це бітум. Привезти такий обсяг нам нізвідки. Частково можна перекрити морськими поставками, але не повністю.

Однак і трагедії в цьому немає. За рахунок збільшення переробки і моря наполовину перекрити Білорусь точно вийде. Ну а в іншому бітум — це не дизель і не бензин, будуть на 10-20% коштувати дорожче, гроші можна направити на цементні дороги або на об'єкти інфраструктури, які не потребують бітуму.

Тому ми без білоруського палива проживемо, а ось чи виживе без продажів в Україні білоруська нафтопереробка? Навряд чи. Зрозуміло, росіяни підтримають, але це остаточно виб'є в Лукашенка здатність хоч якось цій експансії протистояти.

У цій ситуації радше важливим є питання, що нам робити з нашою енергозалежністю? То ми трусимось з приводу припинення постачань від "Роснафти", тепер переживаємо з приводу Білорусі. Причина — 70% постачань ДТ і 50% постачань бензину йде з цих двох країн.

При цьому в нас недозавантажена своя нафтопереробка і морські перевалки. Пора знову виносити це питання на порядок денний.

Першоджерело.

Публікується за згодою автора.