КНДР використала деталі від копії винищувача МіГ-21 для БПЛА Saebyeol-4 (аналіз фото)

корейський бпла
Фото: KCNA | Saetbyol-4

Візуально північнокорейський безпілотник Saetbyol-4 є копією американського RQ-4 Global Hawk. Проте візуальна схожість не означає технологічну просунутість, виявив журналіст Мінсеок Кім.

Related video

Північна Корея потенційно використала частини зі старого винищувача J-7 (копія радянського МіГ-21) для будівництва безпілотника Saebyeol-4. Про це повідомляє журналіст Aviation Week Мінсеок Кім у Х (раніше твіттер).

Під час випробування нової ракети Кім Чен Ину показали два БПЛА, які копіюють американські вироби, Saebyeol-4 та Saebyeol-9. Перший візуально дуже схожий на американський стратегічний БПЛА RQ-4 Global Hawk, а другий Saebyeol-9 повторює дизайн MQ-9 Reaper.

Тепер корейський журналіст встановив, що Saebyeol-4 дуже ймовірно, що отримав деталі з китайського літака J-7, який є копією радянського МіГ-21. Зокрема йдеться про шасі. Через внутрішню структуру крила орієнтація колеса могла змінитися, але сама конструкція ідентична.

особливості корейського дрона Fullscreen
Шасі безпілотника Saebyeol-4 та винищуваач J-7

Про що свідчить використання шасі з китайського J-7?

Кім пояснює, що використання деталей із J-7 може означати, що КНДР має обмежені можливості в проєктуванні та будівництві літальних апаратів. Шасі є дуже важливим елементом для БПЛА, бо воно має витримувати всі навантаження під час зльоту чи приземлення. Якщо воно виявиться недостатньо стійким, то може призвести до аварії. Ймовірно, КНДР не має можливостей створити з нуля шасі для БПЛА або ж вони прийшли до "канібалізації" запчастин із J-7 через неможливість налагодити масове виробництво шасі.

Ба більше, шасі винищувача J-7 здатне витримувати максимальне навантаження 9,1 тонни, що значно менше, ніж на американському БПЛА RQ-4, який скопіювали корейці. Водночас візуально розміри Saebyeol-4 здаються такими ж, що й у RQ-4 Global Hawk.

Через технічні обмеження північнокорейський БПЛА явно матиме загальну масу менш ніж 9 тонн і загалом гірші характеристики, ніж в американського безпілотника.

Мінсеок Кім приходить до висновку, що:

  • КНДР не могла повністю самостійно розробити БПЛА через дефіцит ресурсів і запчастин;
  • шасі та двигун, імовірно, узяли зі старих північнокорейських винищувачів;
  • візуально дрон здається сучасним, проте його виробництво та можливості залишаються дуже обмеженими.

Нагадаємо, 16 січня зʼявилися фотографії безпілотників Saetbyol-4 та Saetbyol-9 із КНДР.

14 січня в КНДР випробували гіперзвукову маневрову ракету.