Рятувальники знайшли зниклий індонезійський підводний човен, про вижилих інформації немає, — Reuters
Субмарина знаходиться на глибині близько 850 м. Запаси повітря на судні повинні були закінчитися ще в п'ятницю, о 23:00 за київським часом.
Агентство Reuters з посиланням на керівника ВМС Індонезії повідомило, що рятувальники знайшли зниклий біля острова Балі підводний човен KRI Nanggala-402, який перестала виходити на звʼязок 21 квітня. Екіпаж човна — 53 людини.
За словами військового командувача країни, сканування виявило субмарину на глибині 850 метрів, що значно вище, ніж поріг її виживання. Субмарина розрахована на занурення на глибину до 500 метрів.
Керівник ВМС заявив, що найближчим часом планується проведення рятувальної операції для евакуації можливих вижилих членів екіпажу.
У зниклого індонезійського підводного човна, можливо, закінчився кисень
Напередодні представник пресслужби Збройних сил Індонезії Ахмад Ріад заявляв, що запасів кисню у субмарини при найбільш оптимістичному сценарії залишалося лише до 23:00 23 квітня за київським часом, передає AFP.
"У нас залишається часу лише до 03:00 ночі суботи (23:00 пʼятниці за Києвом, — Фокус), тому ми максимізували всі наші зусилля", — заявив вчора Ріад.
З цього можна зробити висновок, що кисень на підводному судні, найімовірніше, вже закінчився.
Зниклий безвісти підводний човен 1977 року випуску перебував на навчаннях в акваторії Балійського моря, під час яких виконував торпедні пуски. Пошуки субмарини велися приблизно в 90 км від північного узбережжя острова Балі.
Вранці в суботу, 24 квітня, агентство Reuters повідомило, що США відправили для участі в рятувальній операції повітряне судно P-8 Poseidon.
Австралія на допомогу ВМС Індонезії в акваторію Балійського моря направила обладнаний гідролокатором фрегат з гелікоптером. Також повідомлялося, що до острова Балі направляються суди з Індії та Сінгапуру.
Що сталося з індонезійським підводним човном Nanggala?
Розлив нафти, виявлений на місці можливого затоплення Nanggala, вказує на ймовірне пошкодження паливного бака, що і призвело до катастрофи.
Індонезійські військові заявили, що в районі пошуків на глибині 50-100 м був виявлений якийсь "непізнаний обʼєкт з високим магнетизмом". Саме на тому місці й були сконцентровані основні пошуки.
На поточний момент достеменно невідомо, чому човен перестав виходити на звʼязок, і як він опинився на такій глибині. Однак відставний контр-адмірал ВМС Індонезії Франс Вувунг, який раніше керував машинним відділенням субмарини, припустив, що на судні могло статися відключення електроенергії. Це, за його словами, могло викликати паніку у членів екіпажу.
"Відключення електроенергії означає, що обладнання судна не можна переміщати", — розповів Вувунг.
Коллін Кох, науковий співробітник Інституту оборони та стратегічних досліджень США, ще до появи новини про виявлення підводного човна, припускав, що судно могло піти на дно. Він не виключав можливості вибуху судна через перевантаження і заявляв, що, можливо, його вже не вийде відновити.
Нагадаємо, в листопаді 2017 року біля берегів Аргентини зникла військова субмарина "Сан Хуан" з 44 членами екіпажу на борту. А в лютому 2020 року підводний човен Морських сил самооборони Японії зіткнулася з приватним комерційним судном біля берегів префектури Коті.