Продажі Lada в Європі вже обчислюються навіть не сотнями, а десятками авто на місяць. Російські авто зараз купують гірше, ніж дорогі та дрібносерійні Bentley, Ferrari та Lamborghini.
Lada офіційно визнана найнепопулярнішим автобрендом у Європі. Продажі марки й так були невисокими останнім часом, а після нападу на Україну та запровадження санкцій проти РФ вони обрушилися до кількох десятків машин на місяць. Про це свідчить статистика Європейської асоціації автовиробників АСЕА.
Так, за травень у країнах Європи продано лише 75 Lada всіх моделей. За аналогічний період минулого року купили 133 авто, тобто падіння становить 43,6%. Усього ж із січня до травня на європейському ринку реалізували 585 ВАЗ, тобто на 4,9% менше, ніж роком раніше.
Lada в Європі купують навіть менше, ніж дорогі й ексклюзивні Bentley, Ferrari та Lamborghini. Найближчим до Lada в рейтингу виявився дрібносерійний французький виробник спорткарів Alpine — 319 проданих машин у травні й 1275 — з початку року.
Слід зазначити, що офіційні постачання Lada до ЄС припинилися ще у 2019 році — після запровадження суворих екостандартів Euro-6+. Утім, низка незалежних дилерів продовжили імпорт російських авто — переважно Lada Niva.
Темпи падіння продажів ВАЗ у Європі прискоряться, причому не лише через санкції. Як відомо, у Тольятті стартував випуск так званої "спрощеної" версії Lada Granta стандарту Євро-2 без ABS і подушок безпеки, а їх на європейський ринок не пустять. Крім того, Росстандарт офіційно заборонив таким автомобілям залишати територію РФ — їхня експлуатація дозволена лише на території країни-виробника.
Раніше Фокус повідомляв, що продаж нових автомобілів в Росії обвалився до найнижчої позначки з часів розпаду СРСР.