Розділи
Матеріали

В інтернеті показали унікальні та маловідомі позашляховики ЗАЗ-970 (фото)

Фото: Wikipedia | Пікап ЗАЗ-970Г

Лінійка ЗАЗ-970 налічувала п'ять різних моделей підвищеної прохідності. Позашляховики використовували агрегати "горбатого" ЗАЗ-965.

Опубліковано рідкісні активні фото унікальних автомобілів сімейства ЗАЗ-970. Їх розробили 60 років тому на Запорізькому автозаводі. Про це пише сайт Car.

ЗАЗ-970 "Точило"
Фото: Wikipedia

Розробка моделі стартувала в 1961 році під керівництвом Льва Мурашова, який був автором першого прототипу "Запорожця". Керівництво Запорізького автозаводу активно підтримувало ідею невеликої моделі підвищеної прохідності.

Першим побачила світ невелика вантажівка ЗАЗ-970, яка отримала прізвисько "Точило". Автомобіль міг взяти 350 кг вантажу та мав заднє розташування двигуна, як і "Запорожець".

Фургон ЗАЗ-970Б
Фото: Wikipedia

Власне, сам 27-сильний мотор і торсіонну підвіску також запозичили в "горбатого" ЗАЗ-965. Максимальна швидкість становила 70 км/год, а середнє споживання пального — лише 7,5 літрів на 100 км.

Згодом у Запоріжжі було виготовлено фургон ЗАЗ-970Г, семимісний мікроавтобус 970В та пікап 970Г. У 1962 році було розроблено повнопривідні прототипи ЗАЗ-971 у двох варіантах довжини.

Мінівен ЗАЗ-970В
Фото: Wikipedia

Випробували автомобілі на острові Хортиця та в Криму, а для порівняння закупили імпортний аналог Renault Estafette. Українська розробка виявилася кращою і продемонструвала відмінні позашляхові якості. Автомобілі також тестували пробігом Запоріжжя-Джанкой.

Згодом фургони ЗАЗ навіть обслуговували підприємства громадського харчування та продовольчі бази у Києві та Москві. Щорічно планували виробляти по 30 тис. ЗАЗ-970 та 20 тис. повнопривідних ЗАЗ-971. Цікаво, що автомобіль міг бути навіть трохи дешевшим за "горбатий".

Повнопривідний ЗАЗ-971Д
Фото: Wikipedia

Проте випускати новинку було ніде — потужності автозаводу були зайняті через виробництво "Запорожців". Але головною причиною відмови від ЗАЗ-970 став інший український автомобіль ЛуАЗ-969. Він також використав агрегати "Запорожця" і влада віддала перевагу саме йому, адже він більше підходив для потреб армії.

Раніше Фокус розповідав про перші автомобілі українського виробництва. Їх випускали ще 90 років тому.

Також ми писали про унікальний гоночний КрАЗ потужністю 1 000 к. с.