Швидкісний велетень: тест-драйв нового кросовера BMW XM
BMW XM — новий флагманський кросовер німецької марки із розкішним салоном та надпотужною гібридною установкою. Фокус познайомився із цим 653-сильним гігантом вартістю 220 000 євро та випробував його можливості.
Це найдорожчий і найпотужніший BMW у історії. У цій моделі зібрані всі новітні технології марки. Кросовер кинув виклик розкішним Bentley Bentayga, Aston Martin DBX, Lamborghini Urus та Mercedes-Maybach GLS. Нещодавно його визнали кращим преміальним авто 2024 року в Україні. На тесті Фокуса — новий BMW XM.
Спочатку — трішки лікбезу. Нетипова назва кросовера вказує на те, що його розробку доручили підрозділу BMW Motorsport, який створює культові заряджені М3 та М5. В останнє там створювали авто з нуля ще в 70-х і це був знаменитий суперкар BMW M1. Своєрідним нагадуванням про це є подвійні логотипи BMW на задньому склі XM — раніше так було лише в М1.
Монументальний і пафосний — дизайн BMW XM
Зовнішність BMW XM — досить нетипова, він виділяється на фоні інших моделей бренду. Його дизайн можна охарактеризувати, як монументальний, пафосний, епатажний. Він може подобатися або ні, проте варто визнати — кросовер справляє враження і одразу опиняється в центрі уваги.
У BMW XM високий рельєфний капот, вигнута віконна лінія, розширені крила та товсті задні стійки. Особливо виразне "лице" кросовера – широка радіаторна решітка з підсвіткою, тоненькі діодні фари у два "поверхи", агресивний бампер. А от ззаду авто має стриманіший вигляд і лише чотири широченні вихлопні труби додають агресії.
Виділитися автомобілю допомагають чорний глянцевий обвіс та золотисті акценти на кузові. А ще в BMW XM 2024 уже в базі йдуть величезні 23-дюймові диски із широченними низкопрофільними шинами розміром 275/35 R23 спереду та 315/30 R23 ззаду.
Новий BMW XM є справжнім гігантом – він лише трохи коротший за семимісний кросовер X7, з яким ділить платформу CLAR.
Розміри BMW XM 2024:
- довжина – 5110 мм;
- ширина – 2004 мм;
- висота – 1755 мм;
- колісна база – 3105 мм;
- маса – 2749 кг.
Царство розкоші – салон BMW XM
Шик і епатаж – саме ці два слова приходять на думку, коли вперше бачиш інтер’єр BMW XM. Він оздоблений найдорожчими і найякіснішими матеріалами – шкірою двох видів, а також замшею, карбоном та алюмінієм. І треба ще постаратися, аби знайти звичайний пластик.
Про стриманість мова не йде – навпаки, доступні екстравагантні комбінації кольорів. Особливої згадки заслуговує стеля з діодною підсвіткою та оригінальним тривимірним візерунком (як не дивно, панорамного даху в ХМ немає).
Компонування салону знайоме по інших сучасних BMW. Кермо, важіль КПП чи перемикачі можна зустріти на BMW X5 або X7.
Як і всі нові BMW, XM отримав вигнутий двосекційний дисплей на передній панелі. Віртуальна панель приладів змінює графіку, залежно від обраного режиму, можна вивести на екран і карту навігації. Покази добре зчитуються, а ще є й проекція на лобове скло.
Мультимедійна система iDrive 8 працює швидко, а її меню неважко розібратися. Її 14,9-дюймовий дисплей, звісно ж, сенсорний, проте зберегли й традиційний круглий джойстик та низку кнопок. А от керувати кліматом можна лише через тачскрін.
Бездротова зарядка смартфонів, роз’єм USB-А та підсклянники (вони доповнені функціями підігріву та охолодження напоїв) прикриті карбоновою кришкою. У салоні вистачає відсіків для дрібного багажу – досить місткий бардачок, великий бокс у передньому підлокітнику, відсік ліворуч від керма, кишені в дверях і спинках крісел.
Просторий і комфортабельний
Водійське місце в BMW XM можна назвати зразковим. Електроприводи кермової колонки та крісла (з пам’яттю налаштувань) дозволяють швидко підібрати зручне положення. Можна відрегулювати і бокову підтримку, і поясничний підпір, а також подовжити подушку.
Водій та передній пасажир потрапляють у обійми ковшеподібних сидінь. Вони не лише фіксують тіло в поворотах, але й надзвичайно комфортабельні. Обов’язковими є підігрів, вентиляція та масаж, обігрівається й кермо. Посадка – не надто висока, за мірками кросоверів: у BMW старалися зробити її більш "спортивною".
А от оглядовість не є сильною стороною BMW XM 2024 — високий капот і товсті задні стійки суттєво її обмежують, та й дзеркала малуваті для такого гіганта. Проте рятують камери кругового огляду з якісною картинкою.
На відміну від схожого за розмірами BMW X7, XM має лише два ряди сидінь. Зате місця ззаду більш, ніж достатньо – навіть двометровий пасажир не скаржився на брак простору для ніг, чи над головою. Правда, крісла не регулюються.
Зате є окремі зони клімату, підігрів дивану та 4 роз’єми USB-C (два з них – в спинках крісел). А ще додаються стильні аксесуари – невеликі подушки.
Багажник не надто великий для таких розмірів — в 527 л. Зате він широкий і оздоблений краще, ніж салони деяких авто. Підлога тут висока і запаски немає, адже внизу схована батарея. Електропривод дверей багажника, звісно є, а от задні сидіння треба складати вручну. У двомісній конфігурації виходить 1820-літровий відсік із рівною підлогою.
Є майже все — комплектація BMW XM 2024
Флагманський кросовер BMW апріорі не може бути бідно оснащений. Безключовий доступ, електропакет, чотиризонний клімат-контроль, адаптивний круїз-контроль, навігація, потужна акустика Bowers&Wilkins з динаміками навіть у стелі – усе це є вже в базовому BMW XM 2024. Немає хіба панорамного даху. Звісно ж передбачені всі основні системи безпеки — автоматичне гальмування, утримання в смузі руху, контроль "сліпих" зон, розпізнавання дорожніх знаків.
Потужний і гучний – двигун BMW XM
Усі кросовери BMW XM є потужними плагін-гібридами. Тестове авто оснащене 4,4-літровим V8 твін-турбо на 489 к. с. та 197-сильним електромотором. Сумарна віддача гібридної установки складає 653 к. с. та 800 Н∙м. Навіть для такого важкого авто, як новий BMW XM, це суттєві показники.
Кросовер BMW XM має кілька режимів роботи. Приміром, можна примусово перевести авто на електротягу: заряду батареї ємністю 25,7 кВт∙год достатньо, аби подолати 82-88 км зі швидкістю до 140 км/год.
Режим eCharge використовує V8 для зарядки батареї. Її можна підзарядити і від електромережі за три з половиною години – в передньому крилі є роз’єм для під’єднання кабелю.
Основним режимом все ж є гібридний. За замовчуванням електроніка віддає перевагу електромотору – в місті на малих швидкостях працює переважно він, що підходить для щоденної їзди. Проте якщо сильніше надавити на газ чи активізувати режим Sport, то прокидається бензинова вісімка.
Саме в спортивному режимі новий BMW XM найкраще демонструє свої можливості. Під рукою завжди запас потужності, а тяги більш ніж достатньо – після 3000 об/хв відчувається сильний підхват. Відгук на натиснення педалі газу миттєвий, а 8-ступінчастий автомат блискавично перемикає передачі.
Динаміка цього гіганта вражає – при різкому розгоні буквально вдавлює в крісла. Кросовер BMW стартує до сотні за 4,3 с і продовжує легко і невимушено розганятися далі. Швидкість 150 км/год не відчувається, що й недивно – авто здатне розвинути і 250 км/год (а за доплату можна збільшити максималку до 270 км/год). У салоні тихо, адже шумоізоляція на висоті. І лише бензиновий двигун озивається приємним соковитим риком, причому гучність вихлопу регулюється кнопкою.
Тепер поговоримо про витрати пального. Паспортний показник 1,8 л на 100 км в комбінованому циклі вираховується виходячи з того, що більшу частину з цих 100 км авто проїде на електротязі. В реальних умовах у нас вийшло 14-15 л на 100 км в місті, а мінімальний показник під час тесту склав 12 л на 100 км. Враховуючи характеристики авто, це не так і багато.
Як керується новий BMW XM
Звісно, від цього велетня не варто очікувати керованості, як у суперкара, проте новий BMW XM може вразити. Так, недостатня повертаємість дає про себе знати, але цей звір на диво маневрений у місті. Цьому сприяють керовані задні колеса та активний задній диференціал.
Повний привід забезпечує добре зчеплення з дорогою, тому похуліганити не дуже вийде – задню вісь досить важко зірвати в занос. Кермо точне та приємно наповнюється вагою на великих швидкостях.
Як не дивно, кросовер BMW XM не має пневмопідвіски і їзда в кросовері з 23-дюймовими дисками жорсткувата навіть в комфортному режимі адаптивних амортизаторів. Хоча такі налаштування пасують до характеру авто. Звичайно, фізику обманути не виходить і крени в поворотах присутні, але активні стабілізатори дозволяють зменшити їх.
Дуже приємне враження залишають гальма – вони в міру різкі, справляються з важким автом та не втрачають ефективності при частому використання. Є й рекуперативне гальмування, яке працює плавно й прогнозовано.
Цікаво, що параметри двигуна, трансмісії чи підвіски програмувати під себе, а потім швидко обирати збережені налаштування кнопками М1 і М2 на кермі.
Ціна BMW XM в Україні
Флагманська модель преміального бренду ніколи не буде дешевою. Навіть базовий кросовер BMW XM з 3,0-літровою турбошісткою коштує 5 554 792 гривні.
653-сильна версія V8 стартує з 7 713 696 гривень, а конкретно це тестове авто з низкою додаткових опцій потягне на 9,3 млн гривень (220 000 євро). Для тих, кому цього мало, є ще лімітований 748-сильний варіант Label Red за 9 244 594 гривні й в Україні такі кросовери вже з’явилися.
Такі цифри, звісно, можуть шокувати пересічного автолюбителя, проте варто зазначити, що основні конкуренти у більшості своїй ще дорожчі.
Вердикт Фокуса
Новий BMW XM – авто для екстравертів, які люблять увагу. Великий кросовер є статусною моделлю для прихильників німецької марки, вершиною її лінійки. У нього надзвичайно розкішний салон і чудова динаміка. Гібридна установка робить кросовер швидшим і значно економічнішим, проте і додає ваги, що певною мірою позначається на керованості авто.
Плюси BMW XM:
- розкішне внутрішнє оздоблення;
- просторий салон;
- потужна гібридна установка;
- суттєвий запас ходу на електротязі.
Мінуси BMW XM:
- не найкраща оглядовість;
- жорсткувата їзда без пневмопідвіски.
Технічні характеристики BMW XM:
Тип двигуна | бензиновий, з турбонаддувом та електромотор |
Кількість і розташування циліндрів | V8 |
Об'єм двигуна | 4395 |
Потужність двигуна, к. с./об/хв | 653 |
Обертальний момент, Нм/об/хв | 800 |
Коробка передач | 8-ст. автоматична |
Привід | повний |
Споживання пального, місто-траса | 1,8 л/100 км |
Макс. швидкість, км/год | 250 |
Розгін 0–100 км/год, с | 4,3 |
Об'єм паливного баку, л | 69 |