Опубліковано рідкісні архівні фото унікального експортного "Запорожця" з двигуном Renault
У 1968 році ЗАЗ-966 оснастили 1,0-літровим рядним двигуном Renault з рідинним охолодженням. Особливу версію моделі готували до європейського ринку.
В інтернет потрапили рідкісні архівні фото Yalta 1000. Це експортний варіант ЗАЗ-966 із двигуном Renault. Знімки опублікували на сайті "Авто24".
Мало хто знає, що український "Запорожець" постачався до європейських країн. Для цього ще у "горбатого" ЗАЗ-965 з'явилася спеціальна експортна модифікація Yalta.
1966 року представили новий "Запорожець" ЗАЗ-966 і його також планували експортувати. Він був сучаснішим за попередника і в Запоріжжі покладали надії на нову модель.
Проте спочатку ЗАЗ-966 "Ялта" був надто малопотужним. Новий 1,2-літровий двигун Мелітопольського заводу не був готовий і спочатку модель оснащували старим 30-сильним мотором від попередника ЗАЗ-965.
Для Європи цього було мало, тому й народилася ідея встановити 1,0-літровий чотирициліндровий двигун С1С на 40 к. с. від Renault 8 і 10. Це вимагало серйозних змін у конструкцію ЗАЗ-966, адже новий двигун був рядним, а не V-подібним. До того ж, він мав рідинне охолодження, а не повітряне.
Проте проєкт вдалося втілити в життя і "Запорожець Ялта" з двигуном Renault в 1968 році презентували на виставці в Бельгії під назвою Yalta 1000.
ВажливоУ Renault були готові постачати двигуни, а встановлювати їх на ЗАЗ-966 "Ялта" планували силами дилера бельгійського радянських авто Scaldia-Volga. Компанія мала подібний досвід, адже до цього вона створила дизельну "Волгу" ГАЗ-21.
Однак на той час вже був готовий 1,2-літровий 40-сильний двигун і від ідеї відмовилися — на експорт "Запорожець Ялта" постачали з цим агрегатом. Єдиний ЗАЗ із двигуном Renault привезли для вивчення до Мелітополя, після чого його сліди губляться.
Раніше Фокус розповідав про доопрацьовані ЗАЗ "Таврія" та "Славута" для європейського ринку. Їх планували випускати у Греції.
Також ми писали про унікальні мотоцикли "Дніпро" з роторними двигунами.