"Гра в кальмара" для бізнесу: вижити в Києві за будь-яку ціну

Робота бізнесу в червоній зоні карантину нагадує сюжет серіалу "Гра в кальмара", де основна умова — вижити за всяку ціну. Здавалося, всі повинні давно звикнути до нової реальності з ковідом, проте на обмеження, на жаль, не виробляються "антитіла".

Бізнес у червоній зоні карантину
Робота бізнесу в червоній зоні карантину нагадує сюжет серіалу "Гра в кальмара", де основна умова — вижити за будь-яку ціну.

Тренд сезону — серіал "Гра в кальмара". Серіал про гру на виживання, де протягом шести днів люди, які переживають фінансові труднощі, мають проходити по одній дитячій грі. Переможець отримає мільйони, а ті, хто програв, загинуть.

Ці правила в серіалі нагадують правила гри для бізнесу в сьогоднішньому Києві, де основна умова — вижити за будь-яку ціну. Здавалося, всі повинні давно звикнути до нової реальності з ковідом, однак, на обмеження, на жаль, не виробляються "антитіла", тому бізнес у сфері обслуговування, торгові центри й так далі потрапили під найбільший удар і змушені грати в гру за нав'язаним їм правилам.

Новий етап гри на виживання стартував. І в цих правилах, як і в серіалі, крок праворуч, крок ліворуч — розстріл.

Гра 1. Не ворушіться, копи

Перша гра в серіалі викликала в мене найбільші емоції. Гравці бачать величезну ляльку на іншому кінці майданчика, і диктор пояснює правила гри: завдання гравців перетнути лінію за лялькою, але рухатися можна в той час, коли вона відвернула голову і співає пісню. Якщо один із гравців поворухнеться, лялька його помітить, і учасник покине гру.

Подібна ситуація зараз із поліцією та перевірками сертифікатів у клієнтів. Вибіркові перевірки документів у рейсовому транспорті та новина про перевірку ресторанів, театрів, кінотеатрів, масових заходів і непродовольчих ринків рейдовими групами правоохоронців насторожили більшу частину населення.

Важливо
"Синдром вахтера". Як київські ресторани пережили перший тиждень у червоній зоні карантину
"Синдром вахтера". Як київські ресторани пережили перший тиждень у червоній зоні карантину

Більшість клієнтів (навіть із сертифікатом про вакцинацію) зі страхом приходять до ресторанів чи інших публічних місць, адже останнім часом "Дія", у якій розміщені електронні версії документа, часто не працює, а сплатити штраф у розмірі 17 тис. грн не хочеться нікому.

Уся сфера обслуговування, принаймні, відчула, як перекотиполе пробігає по залах. Клієнтів поменшало втричі, як і прибутковості з бізнесу, прямо як у серіалі після першої гри.

Гра 2. Терпіння та концентрація

У серіалі друга гра про терпіння та концентрацію. Суть гри полягає у наступному. Кожному гравцеві видається коробка, у якій є два предмети — застигла карамель із фігурою та голка. Завдання — вирізати необхідну форму, щоб не зламати її.

У другому витку обмежень через пандемію бізнес теж грає у цю гру, але по-своєму. Адже за короткий час потрібно ухвалити такі рішення, які дозволили б далі працювати та приносити стабільний дохід. Тут починаються експерименти та пошук нових методів і засобів.

Неправильні, неперевірені рішення, ухвалені поспішно, – смерть для бізнесу. А в нинішніх умовах рішення приймаються тільки так, що в геометричній прогресії збільшують ризики.

Важливо
Знімаючи золоту маску. Хто править світом за версією творців "Гри в кальмара"
Знімаючи золоту маску. Хто править світом за версією творців "Гри в кальмара"

Гра 3. Скляний міст

Буває, що керівництво бізнесу змушене ставити перед своїми працівниками вибір — вакцинуватися та працювати далі чи не вакцинуватися та втратити роботу. Часто це дуже складне завдання для керівників, адже складно прощатися з людьми, які є частиною бізнесу.

Це нагадує скляний міст із двома доріжками, де гравцеві необхідно вибрати один із двох можливих варіантів проходження випробування, одна доріжка зі скла, яка може витримати навіть двох, а друга – проста.

Бізнес у сфері послуг найбільше зацікавлений у тому, щоб люди вакцинувалися, щоб працівники вакцинувалися, але прощатися з людьми або відправляти їх у вимушену відпустку – це завжди стрес і для директора, і для працівника, і для споживача/клієнта.

Важливо
Епідемія серед нещеплених. Чому Ізраїль чекає п'яту хвилю коронавірусу
Епідемія серед нещеплених. Чому Ізраїль чекає п'яту хвилю коронавірусу

Гра 4. Перетягування каната

Ставлення до вакцин розкололо більшість країн світу. Жодна держава не може похвалитися одностайністю з цього питання.

Армія антивакцинаторів звинувачує бізнес у тому, що той порушує їхні права, не пускаючи людину без сертифікату чи без ПЛР-тесту навіть у туалет. Вакцинатори звинувачують антивакцинаторів у тому, що через них не виробився колективний імунітет і всі змушені знову зіткнутися з обмеженнями.

Держава каже, що люди мають вакцинуватись. Люди не відмовляються від вакцинації, але не поспішають її робити. Бізнес розводить руками, адже в цих перетягуваннях каната страждає саме він.

На жаль, ця проблема стосується не лише України. Уся сфера обслуговування змушена грати на виживання. А нам лишається тільки за цим спостерігати.