Український автомобіль "Зоря" вирізнявся інноваційною конструкцією зі склопластиковим кузовом. Дизайн великого купе виконали у американському стилі.
Мало хто знає, що у 60-х роках українські майстри намагалися налагодити випуск дводверних купе. Автомобіль "Зоря" вирізнявся дуже нестандартною конструкцією. Про цікаву модель розповіли на сайті "Автомодільне бюро".
"Зоря" була розроблена у 1966 році на Сєверодонецькій авторемонтній базі під керівництвом конструктора Юрія Андроса. До речі, він також створив і український мікроавтобус "Старт" (він знайомий із фільму "Кавказька полонянка"), випуск якого налагодили на цьому ж підприємстві.
За однією з версій, українське авто назвали на честь футбольного клубу "Зоря" з Луганська, адже серед розробників були його фанати. Двохдверне купе збудували на рамному шасі "Волги" ГАЗ-21.
Кутастий кузов створили зі склопластику, що було напрочуд для 60-х. Тоді подібна технологія застосовувалася в дорогих спортивних моделях на кшталт Chevrolet Corvette. "Зоря" ж мала бути відносно доступною — її планували продавати за 5000 рублів тоді, як "Волга" коштувала 6000.
У ГАЗ-21 також запозичили заднє скло та світлотехніку, а ось лобове скло взяли у "Чайки". Дизайн був виконаний у дусі американських Cadillac, Ford та Dodge тих років.
"Зоря" вийшла довшою за "Волгу" (5050 мм), але при цьому легшою – 1100 кг. Стандартний 2,4-літровий двигун ГАЗ-21 на 75 к. с. розганяв купе до 130 км/год.
Автомобілі експонували на ВДНГ і збиралися виробляти невеликими серіями. Спочатку планували зібрати 50 авто, однак у результаті випустили лише чотири прототипи "Зорі". Керівництво Луганської області вирішило, що виробництво купе буде нерентабельним через складність виготовлення склопластикових кузовів. До цього часу не збереглося жодного екземпляра цього унікального авто.
Раніше Фокус розповідав про перший український електромобіль. Його створили у 1935 році.
Також ми писали про унікальний експортний ЗАЗ "Таврія" для американського ринку.