В інтернеті показали маловідомий вантажний "Запорожець" із мотором спереду (фото)
Вантажний НАМИ-049А "Цілина" використовував двигун і коробку передач "горбатого" ЗАЗ-965, але був передньомоторним і повнопривідним. До авто можна було підключити зварювальний апарат чи циркулярну пилку.
В інтернеті з'явилися рідкісні архівні фото НАМІ-049А "Цілина" 1961 року. Легку вантажівку створили з використанням агрегатів "Запорожця". Про це пише "Авто24".
Спочатку НАМІ-049А "Цілина" планували як сільськогосподарську модифікацію "горбатого" ЗАЗ-965. Утім, автомобіль суттєво відрізнявся від "Запорожця".
Справа в тому, що двигун ЗАЗ розмістили спереду, і він обертав передні колеса. Водночас із механічної коробки передач зробили виведення тяги на задню вісь, тобто вантажівка вийшла повнопривідною. За бажання задні колеса можна було відключати.
Стандартний 0,9-літровий двигун ЗАЗ розвивав 26 к. с. і дозволяв розганятися до 65 км/год. Витрата палива становила 8-9 л/100 км.
У НАМІ-049А "Цілина" була повністю незалежна торсіонна підвіска з великим робочим ходом 200 мм. Кліренс сягав 300 мм.
ВажливоДвомісна вантажівка ЗАЗ досягала 3,6 м завдовжки й 1,54 м завширшки, а маса досягла 725 кг. Її вантажопідйомність становила 300 кг, а ще було встановлено механізм відбору потужності, тобто до авто можна було підключати різне обладнання — компресор, доїльний апарат, зварку, циркулярну пилку.
Оригінальна вантажівка "Запорожець" не стала серійною. Згодом проєкт еволюціонував у позашляховий ЛуАЗ-969 і його військовий варіант ТПК. Їх також розробили в Запоріжжі, але виробництво було запущено в Луцьку.
Раніше Фокус розповідав про унікальні версії ЗАЗ "Таврія" та "Славута" для європейського ринку. Їх планували збирати в Греції.
Також ми писали, що в Естонії знайшли єдину свого роду ралійну "Таврію" потужністю 140 к. с.