Шведський стиляга: тест-драйв електромобіля Volvo C40 Recharge

Volvo C40 Recharge 2024, Volvo C40, Volvo C40 2024, новий Volvo C40 Recharge, електромобіль Volvo, кросовер Volvo
Фото: Тарас Брязгунов | Volvo C40 Recharge — перший купе-кросовер марки

Новий Volvo C40 Recharge — перший купе-кросовер шведського бренду. Фокус познайомився зі стильним електромобілем і визначив його сильні та слабкі сторони.

Цей Volvo — мабуть, найнетиповіша модель у сучасній лінійці скандинавської марки. Він виділяється на фоні прагматичніших побратимів стрімким обтічним дизайном і робить ставку на емоції. На тесті Фокусу — кросовер Volvo C40 Recharge.

Автомобіль по суті є "купеподібним" варіантом Volvo XC40, проте якщо той кросовер можна обрати в бензинових, дизельних чи електричних версіях, то C40 пропонують виключно як електромобіль Recharge.

Стильний і динамічний — дизайн Volvo C40 Recharge

Дизайнери Volvo дали волю фантазії, і C40 Recharge трохи відійшов від традиційного мінімалістського стилю, притаманного моделям шведської марки. Електрокросовер виразніший на вигляд, аніж інші Volvo, і звертає на себе значно більше уваги.

Volvo C40, Volvo C40 Recharge 2024, Volvo C40 2024, новий Volvo C40 Recharge, електромобіль Volvo, кросовер Volvo Fullscreen
Volvo C40 Recharge приваблює стрімким силуетом із аркоподібним дахом
Фото: Тарас Брязгунов

Звісно, головною зовнішньою відмінністю від спорідненого Volvo XC40 є обтічний силует із аркоподібним дахом, високою віконною лінією та трохи припіднятою задньою частиною. Купе-кросовер має динамічний і підтягнутий вигляд.

В анфас новий Volvo C40 Recharge схожий на побратима. Його стрілоподібні фари з піксельною діодною оптикою доповнені Т-подібними ходовими вогнями, які у Volvo порівнюють із молотом Тора. Розширені "плечі" авто підкреслюють тоненькі вигнуті ліхтарі. Ззаду встановили одразу два спойлери — на даху та біля основи заднього скла. Стандартними є 19-дюймові литі диски з аеродинамічним дизайном.

Електромобіль Volvo C40 Recharge доволі компактний, адже належить до сегменту C-SUV. Це один із найменших купе-кросоверів на ринку.

Volvo C40 2024, Volvo C40 Recharge 2024, Volvo C40, новий Volvo C40 Recharge, електромобіль Volvo, кросовер Volvo Fullscreen
Ззаду встановлено два спойлери
Фото: Тарас Брязгунов

Розміри Volvo C40 Recharge 2024:

  • довжина — 4431 мм;
  • ширина — 1863 мм;
  • висота — 1582 мм;
  • колісна база — 2702 мм.
Важливо
Гаджет на колесах: тест-драйв нового електрокросовера Volvo EX30
Гаджет на колесах: тест-драйв нового електрокросовера Volvo EX30

Шведський мінімалізм — салон Volvo C40 Recharge

В інтер’єрі Volvo C40 Recharge зберігся стриманий скандинавський стиль. Якість матеріалів — на висоті, й не одразу розумієш, що шкіра та замша в оздобленні штучні й отримані шляхом вторинної переробки. Таке ж походження має й приємна на дотик синя тканина, яка нагадує вовну. Всередині світло, адже в усіх C40 встановлено злегка тонований панорамний дах.

салон Volvo C40, Volvo C40, Volvo C40 2024, новий Volvo C40 Recharge, електромобіль Volvo, кросовер Volvo Fullscreen
Салон витриманий у лаконічному скандинавському стилі
Фото: Тарас Брязгунов

Кермо, важіль вибору режимів їзди з отвором і 12,3-дюймова віртуальна панель приладів знайомі з Volvo XC40 Recharge. Дисплей можна налаштувати і, наприклад, вивести на нього карту навігаційної системи.

Більшу частину центральної панелі займає 9,0-дюймовий тачскрин портретного формату. Мультимедійна система Volvo C40 Recharge створена на платформі Google Android, а тому її меню просте й зрозуміле, як у смартфоні. Тут і Google Maps, і відео з YouТube можна переглядати, і мобільні застосунки за потреби встановлюються.

Клімат, правда, теж доводиться налаштовувати через дисплей. Хоча для зручності на центральній панелі все ж залишили кілька фізичних кнопок, які відповідають за "аварійку", аудіо та підігрів скла. Нижче розмістили роз’єми USB-C та нішу з бездротовою зарядкою для смартфона.

дисплей Volvo C40 Recharge, Volvo C40, Volvo C40 2024, новий Volvo C40 Recharge, електромобіль Volvo, кросовер Volvo Fullscreen
На дисплей панелі приладів виводиться карта навігаційної системи
Фото: Тарас Брязгунов

Салон Volvo C40 Recharge продуманий і порадує численими відсіками для дрібних речей. Це не лише середніх розмірів бардачок і широкий бокс у підлокітнику, а й два невеликі відсіки в центральній консолі чи ніші з боків заднього дивану. А от кишені у дверях відносно невеликі.

Важливо
Швидкісний велетень: тест-драйв нового кросовера BMW XM
Швидкісний велетень: тест-драйв нового кросовера BMW XM

Наскільки просторний новий Volvo C40 Recharge

Діапазону регулювань кермової колонки та водійського крісла (з електроприводом і пам’яттю налаштувань у тестовому авто) мені виявилося цілком достатньо, щоби підібрати зручне положення. Посадка за кермом досить невисока, а невелике заднє скло — суттєве, і товсті стійки обмежують огляд назад. Утім, у всіх Volvo C40 Recharge 2024 є камера заднього огляду, а в топовій версії Ultimate камери встановлені по колу.

Зате сидіння електрокара дуже вдалі — пружні, комфортабельні, з хорошою боковою підтримкою та подовжувачами подушок. Їхня форма добре продумана, тому після тривалої поїздки не відчувається втома. Підігрів крісел і керма входить до базової комплектації.

задні сидіння Volvo C40, Volvo C40, Volvo C40 2024, новий Volvo C40 Recharge, електромобіль Volvo, кросовер Volvo Fullscreen
Передні сидіння комфортабельні добре підтримують спину
Фото: Тарас Брязгунов
задні сидіння Volvo C40, Volvo C40, Volvo C40 2024, новий Volvo C40 Recharge, електромобіль Volvo, кросовер Volvo Fullscreen
Ззаду комфортніше двом пасажирам
Фото: Тарас Брязгунов

А от ззаду місця не надто багато. І якщо простір для ніг ще більш-менш достатній, то запас над головою обмежений — усе через стильну купеподібну лінію даху. Мені зі зростом 176 см місця вистачає, але високим пасажирам буде тісно. До того ж позаду комфортніше двом, адже по центру салону проходить високий тунель. Для пасажирів є окремі вентиляційні дефлектори та пара USB-портів, а також підлокітник із підстаканниками.

Багажник Volvo C40 Recharge не найбільший у класі, але досить місткий — 404 л у звичному стані й 1205 л зі складеними задніми сидіннями. Під підлогою є невелике відділення, куди поміститься зарядний кабель. Двері багажника оснащені електроприводом із сенсором відкривання в усіх С40. Також невеликий 31-літровий відсік передбачено спереду.

Комплектація Volvo C40 Recharge

Volvo — це все-таки преміум, а тому "порожніх" комплектацій у C40 немає. Навіть початковий варіант Plus має безключовий доступ, двозонний клімат-контроль, парктронік, камеру, датчики дощу та світла.

Звісно ж, для Volvo безпека — це пріоритет, а тому електронних "помічників" вистачає. Електрокросовер отримав функції автоматичного гальмування (під час русі вперед та назад), утримання в смузі, розпізнавання дорожніх знаків, контролю "сліпих" зон і втоми водія. Є й система напівавтономного руху Pilot Assist, яка здатна змінювати смугу.

У тестовій версії Ultimate також додано електроприводи сидінь, камери кругового огляду й потужну акустику Harmann Kardon із напрочуд чистим звучанням.

Мотор і батарея Volvo C40 Recharge

Тестовий електромобіль Volvo C40 Recharge оснащений одним 252-сильним мотором на задній осі. Його цілком вистачає кросоверу, тим більше, що він досить тяговитий. Пікові 420 Нм обертального моменту доступні з перших оборотів.

Відгук на натиснення газу досить швидкий, та й динаміка цілком достатня — 7,3 с до 100 км/год. Обгін на трасі дається легко та невимушено. До 140-150 км/год кросовер Volvo C40 добирається досить швидко, а от далі розгін стає суттєво повільнішим. Максималка обмежена на 180 км/год.

Volvo C40 Recharge, Volvo C40, Volvo C40 2024, новий Volvo C40 Recharge, електромобіль Volvo, кросовер Volvo Fullscreen
Задньопривідний Volvo C40 Recharge розганяється до 100 км/год за 7,3 с
Фото: Тарас Брязгунов

Якщо комусь цього мало, то є повнопривідна двомоторна модифікація на 408 к. с., яка розганяється до сотні за 4,7 с.

Чим приємно дивує електрокар, так це низьким енергоспоживанням. Нам вдалося досягнути дуже непоганого показника 14,2-14,4 кВт∙год на 100 км, а середня витрата за весь тест склала 17,7 кВт∙год на 100 км (із увімкненим клімат-контролем).

Враховуючи, що ємність батареї становить 82 кВт∙год, то в реальних умовах її вистачить, аби подолати 460-470 км. Паспортний показник — 578 км.

кросовер Volvo C40, Volvo C40, Volvo C40 2024, новий Volvo C40 Recharge, електромобіль Volvo, кросовер Volvo Fullscreen
Обтічна форма кросовера сприяє низькому енергоспоживанню
Фото: Тарас Брязгунов

Електрокар Volvo підтримує зарядку постійним струмом потужністю 175 кВт: у такому режимі поповнити заряд батареї на 80% можна за 28 хвилин. У домашніх умовах за умови встановлення 11-кіловатного пристрою зарядити авто можна за 8 годин. Роз'єм стандартний — CCS 2 Combo.

Комфорт — на першому місці

Задньопривідний кросовер Volvo C40 Recharge добре контрольований, і зірвати його в занос навіть на мокрому асфальті дуже важко. Водночас він слухняний і непогано маневрує. Кермо електрокара легке та не надто інформативне.

Попри купеподібний дизайн, спортивним цей кросовер не назвеш. Як у більшості Volvo, його підвіска налаштована на комфорт — те, що треба для наших доріг. Навіть із 19-дюймовими дисками їзда досить м’яка, і більшість вибоїн поглинаються плавно й тихо. Водночас авто мало крениться у віражах, адже батарея в днищі понижує центр ваги.

фари Volvo C40, Volvo C40, Volvo C40 2024, новий Volvo C40 Recharge, електромобіль Volvo, кросовер Volvo Fullscreen
Форму ходових вогнів у Volvo порівнюють із молотом Тора
Фото: Тарас Брязгунов
ліхтарі Volvo C40, Volvo C40, Volvo C40 2024, новий Volvo C40 Recharge, електромобіль Volvo, кросовер Volvo Fullscreen
Тоненькі вигнуті ліхтарі підкреслюють ширину авто
Фото: Тарас Брязгунов

Також варто відзначити хорошу шумоізоляцію — в салоні на великих швидкостях тихо, і лише після 110-120 км/год стає чутно шини. Рекуперативне гальмування працює досить плавно, і є можливість їздити не натискаючи на гальма, адже авто сповільнюється, якщо відпустити газ.

Ціна Volvo C40 Recharge

Новий Volvo C40 Recharge в Україні коштує 1 742 241 гривню. Задньопривідна версія Ultimate обійдеться в 1 968 523 гривні, а топовий повнопривідний варіант на 408 сил оцінили у 2 317 508 гривень. Це не так і мало, проте в преміум-сегменті більшість компактних електрокросоверів дорожчі. Також модель пропонують за передплатою.

Вердикт Фокусу

Електромобіль Volvo C40 Recharge — стильний купе-кросовер із пристойним запасом ходу, низьким енергоспоживанням і комфортабельною підвіскою. Він зберігає традиційні якості Volvo, проте за стильний дизайн доводиться розплачуватися внутрішнім простором. Тому сімейним автомобілістам усе ж краще звернути увагу на споріднений Volvo XC40.

Плюси Volvo C40 Recharge:

  • сучасна мультимедійна система;
  • низьке енергоспоживання;
  • комфортабельна підвіска.

Мінуси Volvo C40 Recharge:

  • мало місця на другому ряді;
  • обмежена оглядовість назад.

Технічні характеристики Volvo C40 Recharge

Тип двигуна електричний
Потужність двигуна, к. с. 252
Обертальний момент, Нм 420
Коробка передач 1-ступінчастий редуктор
Привід задній
Запас ходу, км 578
Макс. швидкість, км/год 180
Розгін 0–100 км/год, с 7,3
Ємність батареї, кВт∙год 82
Важливо
Тест-драйв MG ZS EV: найдоступніший електромобіль в Україні
Тест-драйв MG ZS EV: найдоступніший електромобіль в Україні