Підтримайте нас

МИ В СОЦМЕРЕЖАХ:

Соічіро Хонда — історія успіху сина коваля, який створив японського автогіганта

Соічіро Хонда
Соічіро Хонда створив одного з найбільших у світі автовиробників | Фото: Honda

У цей день, 17 листопада 1906 року, народився Соічіро Хонда. Виходець із небагатої сім’ї з нуля створив одного з найбільших виробників автомобілів та мотоциклів у світі. Фокус розповідає історію успіху сина коваля, який створив японського автогіганта.

Соічіро Хонда народився у невеличкому селі в родині коваля і з ранніх років почав допомагати батькові ремонтувати велосипеди. Одного разу хлопець побачив перший у селі автомобіль і був вражений. Пізніше Хонда зізнавався, що запах мастила був як парфуми для нього. Соічіро захопився автомобілями і у віці 15 років поїхав до Токіо, де влаштувався механіком.

Соічіро Хонда
Соічіро Хонда
Фото: Honda

Отримавши необхідний досвід, Соічіро Хонда почав розробляти спортивні авто і навіть спробував узяти участь у перегонах. Одначе, у 1936 році перше ж змагання на Ford, який Хонда оснастив турбонаддувом, закінчилося серйозною аварією.

Японець зрозумів, що його покликання – інженерія і пішов навчати до університету. Паралельно в 1937 Соічіро Хонда заснував підприємство з виробництва поршневих кілець і навіть став постачальником Toyota. Але Друга світова війна перекреслила всі його плани: завод зруйнували спочатку бомбардувальники союзників, а згодом — і сильний землетрус.

Відео дня
Honda Dream 1949
Honda Dream 1949 року — перший мотоцикл марки
Фото: Honda

У 1946 році Хонді довелося починати з нуля, проте він не опустив руки, адже вважав, що успіх це 1% роботи та 99% невдач. У нього зібралася непогана команда фахівців, які раніше працювали в авіаційній промисловості і залишилися без роботи після війни. Разом вони заснували Інститут технічних досліджень Honda та розпочали випуск мопедів Type A. По суті це були звичайні велосипеди з 50-кубовими моторами, знятими з генераторів для військових радіостанцій.

спортбайк Honda
Мотоцикли Honda швидко добилися успіхів у перегонах

А 28 вересня 1948 року зареєстрували Honda Motor Company — саме з цієї дати починає відлік історія Honda. Уже за рік з’явився перший мотоцикл Honda Dream із 98-кубовим двигуном потужністю 3 к. с.

Важливо
Маестро автодизайну з Києва: граф Олексій Сахновський та його шедеври (фото)
Маестро автодизайну з Києва: граф Олексій Сахновський та його шедеври (фото)

Недорогі мотоцикли Honda дуже швидко зарекомендували себе і всього за 10 років молода японська компанія стала найбільшим виробником байків у світі. Щомісяця їх випускали по 100 тисяч.

Honda T360
Чотириколісний первісток Honda T360 1963 року
Фото: Honda

Численні перемоги у мотоперегонах стали найкращою рекламою для Honda і дозволили закріпитися на ринках Європи та США. Невдовзі асортимент продукції розширили – почали виробництво генераторів та моторів для човнів.

Соічіро Хонда дуже хотів перейти до випуску авто, проте спочатку не наважувався — чекав, поки компанія стане на ноги. Дебютною стала компактна вантажівка Honda T360 1963 року. 350-кубовий мотоциклетний двигун на 30 к. с. розганяв її до 100 км/год. Цікаво, що спочатку всі авто фарбували лише у блакитний колір.

Honda S500
Родстер Honda S500 1963 року
Фото: Honda

Майже одразу за послідкувала іміджева модель – стильний родстер Honda S500. Двомісне авто завдовжки усього 3,3 м чудово керувалося, а 500-кубовий двигун розвивав 44 к. с. при високих 8000 об/хв та розганяв його до 130 км/год. Вже за рік випустили 600-кубовий 58-сильний варіант Honda S600, а в 1966-му дебютувала 70-сильна Honda S800, яку запропонували і в кузові купе.

Honda RA272
Болід Honda RA272 приніс першу перемогу в "Формулі-1"
Фото: Honda

Паралельно Соічіро Хонда займався своєю улюбленою справою – перегонами. Причому, команда Honda одразу заявила про себе на найвищому рівні – у "Формулі-1". Болід Honda RA271 дебютував на Гран при Німеччині 1964 року та здивував усіх високооборотним 1,5-літровим V12 на 230 сил. Рік потому Річі Гінтер на вдосконаленій Honda RA272 приніс японській марці дебютну перемогу в Гран-прі Мексики.

Слідом за іміджевими та гоночними автомобілями пішли й масові моделі. Зокрема, у 1967 році представили компактний Honda N360, а через два роки дебютував і перший седан Honda 1300.

Honda Civic
Honda Civic 1972 року
Фото: Honda

Але справді знаковим став хетчбек Honda Civic, який дебютував у 1972 році. Її двигуни відповідали новітнім суворим еконормам і були економічними, що виявилося дуже доречним за часів паливної кризи. Мала вага (680 кг) та незалежна підвіска всіх коліс забезпечували відмінну керованість, а серед опцій були кондиціонер та напівавтоматична КПП.

Honda Accord
Перша Honda Accord
Фото: Honda

Компактна 3,5-метрова модель прославила автомобілі Honda на весь світ і стала масовою. Соічіро Хонду почали називати японським Генрі Фордом.

У 1973 році Соічіро Хонда залишив посаду президента Honda Motor Company, проте залишився на посаді директора. Він долучився до розробки знакових моделей марки – Honda Accord, Prelude, CRX, Legend.

Сенна McLaren
Айртон Сенна за кермом McLaren-Honda тричі ставав чемпіоном світу
Фото: Honda

У 1982 році Honda першою з японських автовиробників відкрила автомобільний завод США, а через три роки запрацювало британське підприємство, націлене на європейський ринок.

До того ж, у 80-х автомобілі Honda досягли найбільших успіхів у автоперегонах. Японські 1,5-літрові турбомотори на болідах "Формули-1" розвивали до 1200 к. с. і допомогли здобути п'ять чемпіонських титулів поспіль (1987-1991 рр.). Три з них виграв легендарний Айртон Сенна.

Honda NSX
Honda NSX стала лебединою піснею Соічіро Хонди
Фото: Bring a Trailer

Навіть у літньому віці Соічіро Хонда залишався активним. Він повернувся до любительських перегонів, літав на дельтаплані та повітряній кулі й навіть отримав ліцензію пілота літака. У 1989 році Хонду включили до Автомобільної зали слави.

Важливо
Перший електромотоцикл Honda показали на публіці (фото)
Перший електромотоцикл Honda показали на публіці (фото)

Останньою моделлю, до створення якої долучився Соічіро Хонда, став легендарний суперкар Honda NSX. Лебедина пісня знаменитого конструктора стала справжнім шедевром: середньомоторне купе одразу назвали японським Ferrari. У його доводці взяв участь Айртон Сенна і керованість авто вийшла фантастичною.

Сенна і Хонда
Соічіро Хонда та Айртон Сенна
Фото: Honda

Соічіро Хонда пішов із життя 5 серпня 1991 року — за кілька днів до Гран-прі Угорщини у "Формулі-1". Айртон Сенна виграв цю гонку за кермом McLaren-Honda та присвятив перемогу геніальному конструктору. Саме завдяки його таланту Honda зараз стабільно входить до переліку найбільших у світі виробників авто та мотоциклів.

Між іншим, нещодавно 85-річчя відсвяткував перший у світі позашляховик.

Також Фокус розповідав про нестандартні доступні електромобілі Honda.