Середня українська сім'я витрачає на харчування половину своїх грошей, і, кажуть експерти, це означає, що живуть українці бідно. Але попри бідність чимало споживачів так і не навчилися правильно обирати продукти. До того ж останні два роки у житті українців надто багато стресу, який простіше за все "заїдати", тож кількість знов виграє у якості, а зайві витрати завдають шкоди гаманцю.
-
-
Дев'ять з десяти українських біженців планують залишитися в країні, в якій вони перебувають, щонайменше ще на півроку. І хоча автори опитування намагаються коментувати його з певним оптимизмом, такі результати навряд чи свідчать про наміри та бажання українців повернутися додому.
-
У період криз актуальність тих чи інших інвестиційних напрямів змінюється. Що сьогодні цікавить інвесторів найбільше, які плюси та мінуси мають депозити, ОВДП, нерухомість та банківське золото, та й взагалі: як під час війни захистити свої гроші? У відповідях на ці питання Фокус розбирався разом з експертами.
-
Вітчизняні забудовники успішно протидіють кризі на ринку, яку спричинила війна. Деяким гравцям ринку нерухомості вдалося не тільки вистояти у надскладних умовах, а й продовжувати роботу, будуючи нове житло для українців. Водночас, попри війну, зростає попит з боку покупців на нове житло, хоча деякі питання трохи стримують рух від бажання до рішучих дій.
-
Після пошкодження енергетичної інфраструктури внаслідок російських атак компанія "Укренерго" знов звернулася до споживачів з проханням обмежити енергоспоживання у пікові вечірні години — з 19 до 22. Чи дійсно це допоможе енергосистемі та коли українці відчують серйозні наслідки дефіциту електроенергії?
-
Наслідки березневих російських атак на енергетичну інфраструктуру України вкрай масштабні, зазначають експерти. Щодо головної мети обстрілів, націлених на енергетичні об’єкти, то припущення висловлюються різні — від часткового або тотального блекауту до більш активного використовування українських АЕС.
-
У Міненерго не виключають можливості підвищення тарифу на електроенергію для населення. Наразі уряд вивчає різні варіанти фінансування ремонту енергооб'єктів, які були пошкоджені. Але досвідчені українські споживачі майже не сумніваються: на них вже зовсім скоро чекає неприємний сюрприз.
-
Споживацька активність в Україні поступово відновлюється. А деякі показники, наприклад, частота купівлі продуктів харчування, вже сягнули довоєнних рівнів. Невід’ємною частиною споживацької поведінки українців залишається громадянська позиція: наразі донати стали майже такими ж популярними, як продукти.
-
Українці переосмислюють свої харчові звички та змінюють пріоритети. Відвідування ресторанів і барів скорочується, натомість зростає популярність приготування їжі вдома. А одним з найголовніших критеріїв вибору продуктів є ціна: три чверті українців купують недорогі інгредієнти для приготування їжі, тоді як серед респондентів 58+ цей показник складає 92%.
-
Українські споживачі — стійкі, адаптивні та небайдужі. Попри погіршення економічного стану, населення не тільки виживає, але й продовжує донатити: 92% українців спрямовують гроші на допомогу ЗСУ або постраждалим внаслідок воєнних дій, причому третина опитаних роблять це систематично.