Нардепи пропонують приватизувати Харківський авіазавод: комітет схвалив законопроєкт

криза на ХАЗ
Фото: Суспільне Харків | Ан-140 в ангарі авіазаводу

Приватизація ХАЗ, за задумом авторів законопроєкту, повинна сприяти збереженню виробничого потенціалу та залучити стратегічного інвестора.

Related video

Комітет із питань економічного розвитку рекомендує Верховній Раді ухвалити в першому читанні законопроєкт про приватизацію Харківського державного авіаційного виробничого підприємства. Про це повідомив нардеп Ігор Копитін у Facebook.

За словами нардепа, борги на авіапідприємстві продовжують рости, нині вони досягли 4,5 млрд гривень. Активи всього підприємства — 2,5 млрд гривень. З 2015 року на заводі не будують літаки незважаючи на попит на Ан-74 в світі. Проблема полягає в імпортозаміщення, яке обійдеться підприємству 80-150 млн доларів і 3-4 роки.

"Як автор законопроєкту підкреслюю — нам потрібні рішучі кроки, які створять умови для відновлення роботи таких важливих для економіки України підприємств. ...Тому через ухвалення цього законопроєкту, плануємо залучити стратегічного інвестора для відновлення серійної зборки літаків в Україні", — підкреслює Копитін.

У пояснювальній записці до законопроєкту зазначається, що приватизація авіазаводу спрямована на вирішення питання заборгованості на підприємстві, залучення інвестора, а також збереження виробничого потенціал ХАЗу.

Нагадаємо, на початку жовтня гендиректор Харківського авіазаводу заявив, що вони отримали сертифікат розробників КБ. У планах за 5 років провести імпортозаміщення Ан-74 таАн-140. У цьому вони не розраховують на допомогу Антонова, які кинули всі свої сили на виробництво Ан-178 для ЗСУ.

Зазначимо, що в червні Олександр Кривоконь заявляв, що відновити серійне виробництво на заводі не вийде через відсутність кадрів.