Спасителю світової торгівлі і контейнеровоза Ever Given не заплатили за його роботу, — ЗМІ

Абдулла Абдул-Гавад, екскаватор, суецький канал, фото
Фото: Abdullah Abdel-Gawad/Facebook

Фотографії маленького екскаватора поруч з гігантським судном стали приводами для мемів, але для Абдул-Гавад робота була реально небезпечною.

Related video

Оператор екскаватора єгиптянин Абдулла Абдул-Гавад пʼять днів і ночей практично без перерви копав ніс застряглого в Суецькому каналі контейнеровоза Ever Given. Але поки за настільки напружену роботу він не отримав ніяких грошей, повідомило видання Business Insider.

Абдулла Абдул-Гавад, суецький канал, екскаватор, фото Fullscreen

Коли 23 березня Абдул-Гавад почув про аварію в каналі, він вирішив, що в цей день у нього не буде роботи. Але виявилося навпаки.

"Потрібно, щоб ви сіли в машину і приїхали прямо зараз, тому що ви єдиний водій екскаватора, який знаходиться поруч з місцем аварії", — сказав 28-річному Абдуллі його бос.

Прибувши до контейнеровозу, Абдул-Гавад спочатку спорудив із зібраного на березі щебеню насип, по якому він зміг підʼїхати під самий ніс судна.

екскаватор, контейнеровоз, суецький канал, фото Fullscreen

Фотографії маленького екскаватора поруч з гігантським судном стали для всього світу приводами для мемів, але для Абдул-Гавад ситуація була набагато менш кумедною — робота під судном була реально небезпечною. Але він продовжував витягувати пісок і каміння з-під носа судна.

Через пару днів до місця робіт прибули ще два екскаватора, але їхні оператори побоялися робити те, що робив Абдул-Гавад. Вони тільки відвозили в сторону матеріал, який він викопував.

контейнеровоз, канал, екскаватор, фото Fullscreen

Абдул-Гавад і його колеги на три-чотири години на добу для відпочинку розташовувалися в бараках, які використовують прикордонники. "Влада знала, що якщо вони відпустять нас додому, то не побачать 8-9 годин", — пожартував Абдулла. В одну ніч їм вдалося поспати всього одну годину.

25 березня до місця аварії підійшов катер-земснаряд Mashhour. Він поглиблював прохід до руслу каналу, а Абдул-Гавад продовжував розчищати ніс судна.

29 березня їм на допомогу прийшов приплив, і спільними зусиллями контейнеровоз вдалося повернути на русло каналу.

Абдул-Гавад сказав, що він і його колеги були "напівмертвими від виснаження".

Але те, що вони зробили, все змінило. "В ту хвилину, коли ми побачили, як відпливає корабель, втома немов випарувалася від радості за наше досягнення", — пояснив Абдалла.

Президент Єгипту Абдель Фаттах ас-Сісі видав переможну заяву: "Єгиптяни поклали край кризі, викликаної Ever Given, незважаючи на величезну технічну складність, яка оточувала цей процес".

Абдул-Гавад сказав, що його майже не залучали до святкування. За винятком невеликої церемонії, проведеної однією газетою, ніхто не зазначив роль, яку він зіграв при звільненні судна.

Він відчуває себе скривдженим. "Керівництво Суецького каналу поплескувало себе по плечу і говорило, яку прекрасну роботу вони виконали, — сказав він. — Але без екскаватора судно ніхто б не звільнив".

Проте, Абдул-Гавад каже, що він з гордістю буде згадувати ті незвичайні дні. "Це досягнення в першу чергу для Єгипту, але це досягнення і для мене. Таке трапляється, може бути, раз в житті. Це те, чим можна пишатися", — сказав він.

Нагадаємо, вранці 23 березня контейнеровоз Ever Given довжиною 400 метрів застряг по діагоналі на південній ділянці каналу, зупинивши рух на найкоротшому судноплавному маршруті між Європою і Азією. Причиною аварії був названий сильний вітер.

Судна через Суецький канал почали проходити в обох напрямках з 20:00 за київським часом 29 березня.

Рух стал можливим, після того, як судно Ever Given було знято з мілини і відбуксувано у Велике Гірке озеро, через яке проходить канал. При русі сильний вітер частково розгорнув контейнеровоз, через що він трохи знову не сів на мілину. Судно перевірять на морепрігодность, перш ніж вирішити, чи зможе воно продовжувати намічений маршрут, повідомив оператор судна — тайванська компанія Evergreen Marine Corporation.