Honda починала з виробництва мотоциклів, але згодом стала випускати недорогі авто з хорошою керованістю. Японський автогігант домігся успіхів у "Формулі-1", а також випустив перший у світі гібрид і серійне водневе авто.
Цими днями Honda святкує одразу два важливих ювілеї — 75-річчя заснування і 60-річчя першого автомобіля. Фокус вирішив розповісти історію одного з найбільших автовиробників з Країни висхідного сонця.
Засновник компанії Соїчіро Хонда з молодості захоплювався перегонами і будував автомобілі для змагань. Рівно 75 років тому, 28 вересня 1948 року, він вирішив зареєструвати власну компанію, до того ж спочатку зайнявся випуском мотоциклів.
У 1949 році з'явився дебютний байк Honda Dream, а вже за 10 років компанія випускала по 100 000 мотоциклів на рік і експортувала їх до Європи та США. У перегонах же двоколісні Honda не мали рівних.
Перші автомобілі Honda з'явилися восени 1963 року і були оснащені мотоциклетними моторами. Спочатку представили мініатюрний 30-сильний пікап T360, а за ним пішов компактний двомісний кабріолет Honda S500 потужністю 44 к. с.
А вже 1964 року Honda несподівано заявилася в чемпіонат "Формули-1" з болідом RA271, оснащеним 1,5-літровим 230-сильним V12. Рік потому він завоював першу перемогу в Гран-прі Мексики.
Утім, акцент було зроблено не на спорткари, а на бюджетні моделі. У 1972 році дебютувала компактна Honda Civic, а через чотири роки — седан Accord. В умовах паливної кризи середини 70-х економічні моделі з незалежною підвіскою та хорошою керованістю стали дуже популярними. Попит на них був настільки великий, що навіть довелося відкрити заводи в США та Європі.
Потім пішли великий седан Honda Legend, недорогий спорткар CRX і купе Prelude — перший автомобіль із керованими задніми колесами. У 1986 році заснували новий преміальний підрозділ Acura, що випускає дорожчі та розкішніші моделі.
Друга половина 80-х — період гучних гоночних успіхів Honda. Японська компанія домінувала в мотогонках, а також постачала свої турбомотори командам "Формули-1" Williams і McLaren, які завоювали п'ять чемпіонських титулів поспіль (1987-1991 роки).
А в 1992 році Honda шокувала всіх першим японським суперкаром NSX. У його створенні якраз став у нагоді досвід участі у "Формулі-1", а доведенням авто займався сам триразовий чемпіон світу Айртон Сенна. Середньомоторну Honda NSX із 270-сильним V6 називали японським Ferrari, адже він міг змагатися з іменитими суперкарами.
У 90-х з'явилися заряджена Honda Civic Type-R і кросовер CR-V, що став згодом найпопулярнішою моделлю марки. На особливу згадку заслуговує наступник моделі S500 — Honda S2000 з 240-сильним мотором, здатним розкручуватися до 9000 об/хв.
А ще саме Honda 1999 року випустила перший у світі серійний гібрид Insgight — він на пів року випередив знамениту Toyota Prius. Нині значна частина Honda є гібридами, і навіть суперкар NSX другого покоління електрифікували.
Honda стала піонером ще однієї технології — водневих паливних комірок. У 2008 році вона випустила перший у світі серійний водневий автомобіль FCX Clarity.
Наразі в лінійці Honda присутні як великий кросовер Pilot і пікап Ridgeline, так і мініатюрні міські авто. Компанія виробляє не тільки автомобілі та мотоцикли, але навіть літаки. І, звичайно ж, вона продовжує брати участь у перегонах — її мотори стоять на непереможних зараз болідах Red Bull.
Раніше Фокус розповідав, що в Україні з'явиться нова Honda CR-V 2023.
Також ми писали, що Honda покаже сімейство недорогих електрокарів.