Розділи
Матеріали

Шведський стиляга: тест-драйв електромобіля Volvo C40 Recharge

Тарас Брязгунов
Фото: Тарас Брязгунов | Volvo C40 Recharge — перший купе-кросовер марки

Новий Volvo C40 Recharge — перший купе-кросовер шведського бренду. Фокус познайомився зі стильним електромобілем і визначив його сильні та слабкі сторони.

Цей Volvo — мабуть, найнетиповіша модель у сучасній лінійці скандинавської марки. Він виділяється на фоні прагматичніших побратимів стрімким обтічним дизайном і робить ставку на емоції. На тесті Фокусу — кросовер Volvo C40 Recharge.

Автомобіль по суті є "купеподібним" варіантом Volvo XC40, проте якщо той кросовер можна обрати в бензинових, дизельних чи електричних версіях, то C40 пропонують виключно як електромобіль Recharge.

Стильний і динамічний — дизайн Volvo C40 Recharge

Дизайнери Volvo дали волю фантазії, і C40 Recharge трохи відійшов від традиційного мінімалістського стилю, притаманного моделям шведської марки. Електрокросовер виразніший на вигляд, аніж інші Volvo, і звертає на себе значно більше уваги.

Volvo C40 Recharge приваблює стрімким силуетом із аркоподібним дахом
Фото: Тарас Брязгунов

Звісно, головною зовнішньою відмінністю від спорідненого Volvo XC40 є обтічний силует із аркоподібним дахом, високою віконною лінією та трохи припіднятою задньою частиною. Купе-кросовер має динамічний і підтягнутий вигляд.

В анфас новий Volvo C40 Recharge схожий на побратима. Його стрілоподібні фари з піксельною діодною оптикою доповнені Т-подібними ходовими вогнями, які у Volvo порівнюють із молотом Тора. Розширені "плечі" авто підкреслюють тоненькі вигнуті ліхтарі. Ззаду встановили одразу два спойлери — на даху та біля основи заднього скла. Стандартними є 19-дюймові литі диски з аеродинамічним дизайном.

Електромобіль Volvo C40 Recharge доволі компактний, адже належить до сегменту C-SUV. Це один із найменших купе-кросоверів на ринку.

Ззаду встановлено два спойлери
Фото: Тарас Брязгунов

Розміри Volvo C40 Recharge 2024:

  • довжина — 4431 мм;
  • ширина — 1863 мм;
  • висота — 1582 мм;
  • колісна база — 2702 мм.

Шведський мінімалізм — салон Volvo C40 Recharge

В інтер’єрі Volvo C40 Recharge зберігся стриманий скандинавський стиль. Якість матеріалів — на висоті, й не одразу розумієш, що шкіра та замша в оздобленні штучні й отримані шляхом вторинної переробки. Таке ж походження має й приємна на дотик синя тканина, яка нагадує вовну. Всередині світло, адже в усіх C40 встановлено злегка тонований панорамний дах.

Салон витриманий у лаконічному скандинавському стилі
Фото: Тарас Брязгунов

Кермо, важіль вибору режимів їзди з отвором і 12,3-дюймова віртуальна панель приладів знайомі з Volvo XC40 Recharge. Дисплей можна налаштувати і, наприклад, вивести на нього карту навігаційної системи.

Більшу частину центральної панелі займає 9,0-дюймовий тачскрин портретного формату. Мультимедійна система Volvo C40 Recharge створена на платформі Google Android, а тому її меню просте й зрозуміле, як у смартфоні. Тут і Google Maps, і відео з YouТube можна переглядати, і мобільні застосунки за потреби встановлюються.

Клімат, правда, теж доводиться налаштовувати через дисплей. Хоча для зручності на центральній панелі все ж залишили кілька фізичних кнопок, які відповідають за "аварійку", аудіо та підігрів скла. Нижче розмістили роз’єми USB-C та нішу з бездротовою зарядкою для смартфона.

На дисплей панелі приладів виводиться карта навігаційної системи
Фото: Тарас Брязгунов

Салон Volvo C40 Recharge продуманий і порадує численими відсіками для дрібних речей. Це не лише середніх розмірів бардачок і широкий бокс у підлокітнику, а й два невеликі відсіки в центральній консолі чи ніші з боків заднього дивану. А от кишені у дверях відносно невеликі.

Наскільки просторний новий Volvo C40 Recharge

Діапазону регулювань кермової колонки та водійського крісла (з електроприводом і пам’яттю налаштувань у тестовому авто) мені виявилося цілком достатньо, щоби підібрати зручне положення. Посадка за кермом досить невисока, а невелике заднє скло — суттєве, і товсті стійки обмежують огляд назад. Утім, у всіх Volvo C40 Recharge 2024 є камера заднього огляду, а в топовій версії Ultimate камери встановлені по колу.

Зате сидіння електрокара дуже вдалі — пружні, комфортабельні, з хорошою боковою підтримкою та подовжувачами подушок. Їхня форма добре продумана, тому після тривалої поїздки не відчувається втома. Підігрів крісел і керма входить до базової комплектації.

Передні сидіння комфортабельні добре підтримують спину
Фото: Тарас Брязгунов
Ззаду комфортніше двом пасажирам
Фото: Тарас Брязгунов

А от ззаду місця не надто багато. І якщо простір для ніг ще більш-менш достатній, то запас над головою обмежений — усе через стильну купеподібну лінію даху. Мені зі зростом 176 см місця вистачає, але високим пасажирам буде тісно. До того ж позаду комфортніше двом, адже по центру салону проходить високий тунель. Для пасажирів є окремі вентиляційні дефлектори та пара USB-портів, а також підлокітник із підстаканниками.

Багажник Volvo C40 Recharge не найбільший у класі, але досить місткий — 404 л у звичному стані й 1205 л зі складеними задніми сидіннями. Під підлогою є невелике відділення, куди поміститься зарядний кабель. Двері багажника оснащені електроприводом із сенсором відкривання в усіх С40. Також невеликий 31-літровий відсік передбачено спереду.

Об'єм заднього багажника Volvo C40 складає 404 л
Фото: Тарас Брязгунов
Зі складеними задніми сидіннями виходить 1205-літровий відсік
Фото: Тарас Брязгунов
Під підлогою багажника ховається невеликий відсік
Фото: Тарас Брязгунов
Спереду є додатковий багажник на 31 л
Фото: Тарас Брязгунов

Комплектація Volvo C40 Recharge

Volvo — це все-таки преміум, а тому "порожніх" комплектацій у C40 немає. Навіть початковий варіант Plus має безключовий доступ, двозонний клімат-контроль, парктронік, камеру, датчики дощу та світла.

Звісно ж, для Volvo безпека — це пріоритет, а тому електронних "помічників" вистачає. Електрокросовер отримав функції автоматичного гальмування (під час русі вперед та назад), утримання в смузі, розпізнавання дорожніх знаків, контролю "сліпих" зон і втоми водія. Є й система напівавтономного руху Pilot Assist, яка здатна змінювати смугу.

Бардачок Volvo – середніх розмірів
Фото: Тарас Брязгунов
Поруч із боксом в підлокітнику є невелика ніша
Фото: Тарас Брязгунов
Для задніх пасажирів встановлено вентиляційні дефлектори і USB-порти
Фото: Тарас Брязгунов
З боків задніх сидінь є невеликі відсіки для дрібних речей
Фото: Тарас Брязгунов
Зарядний роз'єм CCS Combo 2
Фото: Тарас Брязгунов

У тестовій версії Ultimate також додано електроприводи сидінь, камери кругового огляду й потужну акустику Harmann Kardon із напрочуд чистим звучанням.

Мотор і батарея Volvo C40 Recharge

Тестовий електромобіль Volvo C40 Recharge оснащений одним 252-сильним мотором на задній осі. Його цілком вистачає кросоверу, тим більше, що він досить тяговитий. Пікові 420 Нм обертального моменту доступні з перших оборотів.

Відгук на натиснення газу досить швидкий, та й динаміка цілком достатня — 7,3 с до 100 км/год. Обгін на трасі дається легко та невимушено. До 140-150 км/год кросовер Volvo C40 добирається досить швидко, а от далі розгін стає суттєво повільнішим. Максималка обмежена на 180 км/год.

Задньопривідний Volvo C40 Recharge розганяється до 100 км/год за 7,3 с
Фото: Тарас Брязгунов

Якщо комусь цього мало, то є повнопривідна двомоторна модифікація на 408 к. с., яка розганяється до сотні за 4,7 с.

Чим приємно дивує електрокар, так це низьким енергоспоживанням. Нам вдалося досягнути дуже непоганого показника 14,2-14,4 кВт∙год на 100 км, а середня витрата за весь тест склала 17,7 кВт∙год на 100 км (із увімкненим клімат-контролем).

Враховуючи, що ємність батареї становить 82 кВт∙год, то в реальних умовах її вистачить, аби подолати 460-470 км. Паспортний показник — 578 км.

Обтічна форма кросовера сприяє низькому енергоспоживанню
Фото: Тарас Брязгунов

Електрокар Volvo підтримує зарядку постійним струмом потужністю 175 кВт: у такому режимі поповнити заряд батареї на 80% можна за 28 хвилин. У домашніх умовах за умови встановлення 11-кіловатного пристрою зарядити авто можна за 8 годин. Роз'єм стандартний — CCS 2 Combo.

Комфорт — на першому місці

Задньопривідний кросовер Volvo C40 Recharge добре контрольований, і зірвати його в занос навіть на мокрому асфальті дуже важко. Водночас він слухняний і непогано маневрує. Кермо електрокара легке та не надто інформативне.

Попри купеподібний дизайн, спортивним цей кросовер не назвеш. Як у більшості Volvo, його підвіска налаштована на комфорт — те, що треба для наших доріг. Навіть із 19-дюймовими дисками їзда досить м’яка, і більшість вибоїн поглинаються плавно й тихо. Водночас авто мало крениться у віражах, адже батарея в днищі понижує центр ваги.

Форму ходових вогнів у Volvo порівнюють із молотом Тора
Фото: Тарас Брязгунов
Тоненькі вигнуті ліхтарі підкреслюють ширину авто
Фото: Тарас Брязгунов

Також варто відзначити хорошу шумоізоляцію — в салоні на великих швидкостях тихо, і лише після 110-120 км/год стає чутно шини. Рекуперативне гальмування працює досить плавно, і є можливість їздити не натискаючи на гальма, адже авто сповільнюється, якщо відпустити газ.

Ціна Volvo C40 Recharge

Новий Volvo C40 Recharge в Україні коштує 1 742 241 гривню. Задньопривідна версія Ultimate обійдеться в 1 968 523 гривні, а топовий повнопривідний варіант на 408 сил оцінили у 2 317 508 гривень. Це не так і мало, проте в преміум-сегменті більшість компактних електрокросоверів дорожчі. Також модель пропонують за передплатою.

Вердикт Фокусу

Електромобіль Volvo C40 Recharge — стильний купе-кросовер із пристойним запасом ходу, низьким енергоспоживанням і комфортабельною підвіскою. Він зберігає традиційні якості Volvo, проте за стильний дизайн доводиться розплачуватися внутрішнім простором. Тому сімейним автомобілістам усе ж краще звернути увагу на споріднений Volvo XC40.

Плюси Volvo C40 Recharge:

  • сучасна мультимедійна система;
  • низьке енергоспоживання;
  • комфортабельна підвіска.

Мінуси Volvo C40 Recharge:

  • мало місця на другому ряді;
  • обмежена оглядовість назад.

Технічні характеристики Volvo C40 Recharge

Тип двигуна електричний
Потужність двигуна, к. с. 252
Обертальний момент, Нм 420
Коробка передач 1-ступінчастий редуктор
Привід задній
Запас ходу, км 578
Макс. швидкість, км/год 180
Розгін 0–100 км/год, с 7,3
Ємність батареї, кВт∙год 82