Кинув університет заради ідеї та став відомим і впливовим техноблогером: історія успіху Олексія Шевцова
На початку своєї діяльності на YouTube у далекому 2013 році, Олексій Шевцов обрав напрямок техно-блогів, коли ця сфера ще тільки починала набирати популярність. Його успіх зумовлений такими якостями, як об'єктивність і прямолінійність, тому що від самих витоків виникнення блогу у своїх відео розборах він дає тільки чесну оцінку будь-якому продукту. На сьогоднішній день кожен з його роликів на основному YouTube каналі itpedia збирає більше мільйонів переглядів. Ба більше, Олексій — володар золотої кнопки YouTube, творець кількох успішних каналів, один з яких присвячений подорожам і налічує понад два мільйони фоловерів, а ще блогер успішно реалізує кілька великих спільнот в інших соцмережах. Сьогодні ми поговорили з Олексієм Шевцовим про те, як йому вдалося досягти успіху і стати впливовим інфлюенсером у своєму сегменті.
Олексію, чому саме itpedia?
Перші дві літери "it" це відсилання до it-технологій, а друга частина додана просто для краси. Канал планував заповнювати інструкціями з використання техніки, інструкціями, оглядами і т.п. мої перші відео були саме гайдами. Багато з них, до речі, я вже видалив: у цих відео я давав інструкції про те, як дивитися футбольні матчі на мобільних телефонах, гайди з підʼєднання динаміків до PlayStation 3, інструкції із заміни дисплея на айфоні, хитрощі з iOS і багато інших речей.
Хочеться зазначити, що ви виглядаєте дуже органічно навіть у перших роликах. Незважаючи на те, що їм майже 10 років, вашу експертність видно неозброєним поглядом. Техніка завжди була присутня в житті?
Я завжди любив електроніку, відеоігри і займався дрібним ремонтом телефонів заради задоволення. Як, наприклад, заміна розбитого скла або виймання акумуляторів. І сам шукав інформацію на платформі, але дивувався, що всі огляди виглядають як багатогодинні та непотрібні дифірамби популярних брендів. А корисну, якісну інформацію доводилося збирати по крихтах. Мені здавалося, вона YouTube гостро потребує коротких, чітких і неупереджених оглядів техніки. Тому більшість моїх стартових відео були критичними та об'єктивними оглядами різноманітних гаджетів та ігор, що одразу ж привернуло до них велику увагу.
І одразу ж пішло перше зростання. На відміну від багатьох блогерів, які роками чекають на те, щоб їхнє відео "зеленіло" в рекомендації, ви одразу відчули "біль" аудиторії, до якої треба потрапити, і стрімко набирали популярність у мережі. Як думаєте, з чим це пов'язано?
Усе просто, я і є та аудиторія, чий біль потрібно закрити. Я сам міг би бути своїм потенційним підписником. Завжди намагаюся знайти баланс між тим, що популярно і цікаво особисто мені. Багато трендових речей я свідомо обділив своєю увагою, бо не тягнуло. Мої ролики — це неупереджені огляди, чесні, часом дуже критичні, але моя критика завжди конструктивна. І навіть найбільші світові бренди на це одразу звернули увагу. Перше відео було критичним оглядом ігрової консолі Sony PS Vita. Воно розлетілося миттєво. Консоль була вкрай невдалим продуктом, і я без сорому про це говорив. Компанія подивилася мій огляд, а пізніше хлопці стали моїми партнерами і ми досі дружимо.
Наскільки я знаю, на той момент ви були студентом юрфаку, але настільки надихнулися ідеєю розвитку блогу, що кинули навчання заради бажання зробити itpedia великим техноресурсом! І у вас вийшло! Як прийшла ідея і звідки ця хоробрість?
Щойно я відчув перспективу, то я негайно прийняв це складне рішення. Що цікаво, перспективу я відчув менше, ніж через пів року після ведення каналу: грошей майже не було, передплатників менше ніж 10 тисяч, YouTube не розвинений особливо — ну абсолютне безумство кидати хороший юрфак, будучи відмінником заради такого "туману". Я отримував $20 щомісячних відрахувань, а на ці гроші можна було прожити один день і то з натяжкою. Це я зараз розумію, що зіграв лотерею, але шалено вірив, що за YouTube майбутнє і треба встигнути застрибнути у вагон, робити багато контенту, а виш і його сесія дуже заважала. І не прогадав. Але іншим не раджу. Так, це велика праця, талант, віра в себе і дисципліна. Бо не завжди вдається одразу потрапити під магію алгоритмів і тренди спільноти. Вони постійно змінюються. На це можуть піти роки, а їсти хочеться щодня.
Ви співпрацювали з Sony PlayStation, AJAX, GoStudy, Samsung, MSI та багатьма іншими міжнародними компаніями. Наскільки складно було на них вийти?
Говорячи про мій випадок, усі рекламодавці мене знаходили самі. Sony, наприклад, мене помітили, бо мої відеоогляди їхніх ігор і консолей збирали найбільші перегляди в регіоні. Великі компанії дуже обережні, їм не стільки потрібні від блогера великі цифри, скільки якісна аудиторія: не токсична, платоспроможна. Перш ніж запропонувати блогеру співпрацю, вони уважно вивчають інших рекламодавців, щоб зрозуміти наскільки канал престижний для розміщення їхнього бренду. Тому дам важливу пораду блогерам-початківцям: чим гірша репутація вашого спонсора, тим гірші рекламодавці будуть у майбутньому.
Продюсування ще один ваш талант. Ви з нуля створили кілька каналів, як-от відомого блогера Сергія Соколова і канал "Банан", допомогли набрати підписників ютуберам, як-от каналу "Ігор Лінк". Які головні поради блогерам дасте як експерт?
Це так, я допоміг величезній кількості блогерів або безпосередньо, або важливими порадами. До мене регулярно звертаються імениті хлопці з проханням допомогти їм у назві відео або допомогти вибрати превьюшку відео. Я не люблю хвалитися, але відповідаючи на ваше запитання: обкладинка і назва відео може і не найголовніше, але без ідеальної назви ідеальне відео помре і не збере переглядів. У мене є інтуїція, яка назва відео може зачепити глядача, щоб із десяткою рекомендованих відео він клікнув саме на це відео.
Головна порада: якщо ви йдете в блогінг тільки заради грошей, то у вас нічого не вийде. Сфера перенасичена людьми зараз, конкуренція страшна. Як у ній перемогти? Або, хоча б, знайти пару десятків тисяч підписників своєї аудиторії? Бути унікальним і неповторним. Запропонувати той контент, який люди захочуть репостнути другу, а щоб той репостнув іншому другу. Ви маєте робити вірусні відео, або ви маєте чіпляти своєю харизмою, подачею, відрізнятися від інших.
Чи плануєте розвивати свій продюсерський талант у майбутньому?
Багато вже років планую. Я хочу відкрити свою продакшн-студію, де працювали б професійні оператори, монтажери, які б знімали крутий вірусний контент. Але також я хочу піти далі і надавати послуги просування в соціальних мережах: Ютуб, Інстаграм. Я розумію як влаштовані платформи, що люди хочуть дивитися, які тенденції, і це мені неодноразово допомагало створювати вірусні відео для своїх товаришів, які допомогли їм набирати велику аудиторію.