Удаленный доступ. Почему спрос на защиту от кибер-вымогателей растет с каждым днем
У 2020 році страхові компанії в усьому світі отримали за страхування кібер-ризиків сумарно близько $ 7,2 млрд. 90% цієї суми — гроші американських компаній.
Кібер-злочинне угруповання DarkSide (розробник програм-вимагачів) атакувало найбільший американський бензопровід Colonial (45% поставок дизельного палива, бензину і авіагазу на Східне узбережжя). В "заручниках" — 100 ГБ даних.
Якщо хакери не отримають викуп, то всі дані опиняться у вільному доступі.
Можливість для атаки — класична. Це віддалений доступ, наданий через пандемію співробітникам бензопроводу для роботи з дому.
Поки на нафтопереробних заводах багато палива, експерти прогнозують зростання цін на паливо всього на 2-3%. Але до яких економічних наслідків призведе ефект доміно, якщо проблема не буде врегульована, навіть складно уявити.
Відновлення наслідків таких масштабних кібератак коштує космічних грошей. Можливо цей ризик був застрахований — США є основним полем для кібер-атак у світі.
У 2020 році страхові компанії в усьому світі отримали за страхування кіберризиків сумарно близько $ 7,2 млрд. Аналітики кажуть, що 90% цієї суми — гроші американських компаній. Також, судячи з аналітики, збитки від кібератак перевищили страхові премії.
Покриття кіберризиків — ключовий драйвер зростання світової страхової галузі.
Мережеві вторгнення, крадіжки даних та інші кібер-інциденти, які становлять загрозу — у нових реаліях, це звичайний бізнес. Можливість заробітку для таких компаній як DarkSide, яка, до слова, не є найбільшою серед кібер-вимагачів.
Потенційний масштаб світових кібер-збитків величезний. Попит на кібер-захист від компаній будь-якого розміру — від дрібних до глобальних — і будь-якої форми власності — приватних і державних — збільшується з кожним днем в геометричній прогресії. Так само як і страхові тарифи.
І хоча страхувати кібер-ризики зараз в тренді, потрібно розуміти — страхування відшкодовує фінансові збитки. Але не все вимірюється грошима.
Персональні дані можуть включати не тільки рік народження, адресу та інші "нецікаві" речі. Про кожного з нас є дані й іншого роду. І, швидше за все, вони стануть загальним надбанням.
Будьте невразливі. Живіть відкрито і правильно.
І пам'ятайте, наявність віддаленого доступу у ваших співробітників збільшує тариф зі страхування кібер-ризиків на 30%.