Реформа з розділення УЗ на 4 автономних вертикалі може бути завершена за 2-3 роки, - Юрик
Реформа розділить Укрзалізницю на 4 оператори: пасажирське сполучення – це центральний бюджет та місцеві бюджети, інфраструктура – постійна державна власність, вантажні перевезення – це лібералізований ринок, а виробництво, локомотивні та вагонні заводи — це сервіс для УЗ і для майбутніх приватних операторів.
Реформа з розмежування складових частин Укрзалізниці, зокрема вантажних та пасажирських перевезень, зараз реалізована приблизно на 25%. За умови швидкого прийняття нового закону про залізничний транспорт, реалізувати важливу реформу можна за 2-3 роки, заявив виконуючий обов"язки голови Укрзалізниці Іван Юрик в інтерв"ю "Інтерфакс-Україна".
"Ця реформа розділення – анбандлінг (unbundling, англ.), це в першу чергу розмежування бізнесів, щоб закласти правильну мотивацію всередині кожної сформованої бізнес-вертикалі. Відокремити баланси й припинити ці крос-фінансування одного бізнесу за рахунок іншого. Приватний бізнес не повинен фінансувати пасажирські перевезення, проте він повинен фінансувати інфраструктуру (колії), бо ними користується", — розповів Юрик.
Реформа розділить Укрзалізницю на 4 оператори: пасажирське сполучення – це центральний бюджет та місцеві бюджети, інфраструктура – постійна державна власність, вантажні перевезення – це лібералізований ринок, а виробництво, локомотивні та вагонні заводи — це сервіс для УЗ і для майбутніх приватних операторів.
"Є дві реальності: теперішня та новий ринок. Ми зараз в теперішній реальності. І ми будемо в ній найближчі 2 роки, або навіть 3 з урахуванням перехідного періоду. Але ми маємо зробити свою домашню роботу, зробити прототип УЗ в частині холдингу з розмежованими 4 операторами, кожен з яких матиме окремий баланс активів і пасивів, щоб після анбандлінгу перейти в новий ринок. Причому, на мою думку, два роки для такого переходу – це якщо дуже швидко "бігти"", — зазначив Юрик.
За його словами, для успішного впровадження реформи має бути прийнятий новий закон про залізничний транспорт.
"Ми зараз досить конструктивно працюємо з транспортним комітетом у парламенті. Тому так, я сподіваюсь, що його приймуть в цілому до кінця року. Принаймні, інформація з транспортного комітету Верховної Ради дозволяє говорити про це. Це базовий законопроект, який зробить можливим запуск нової моделі ринку залізничних перевезень. У той же час це буде досить рамковий закон. Значна частина деталей взаємовідносин на новому ринку визначатимуться на рівні підзаконних актів вже після ухвалення закону парламентом, а саме нормативне регулювання PSO для пасажирський перевезень та методологія обрахунку тарифу доступу до мережі колій", — сказав очільник Укрзалізниці.