Мінівени повертаються: великі сімейні автомобілі знову в тренді на світовому ринку
Попит на мінівени зріс останніми роками — вони стають альтернативою кросоверам. Це спонукало багатьох автовиробників випустити нові сімейні моделі.
Автовиробники знову звернули увагу на мінівени. Сімейні моделі, які багато хто вже списав, стали популярнішими останніми роками і на глобальному ринку з'явилося одразу кілька нових цікавих моделей. Про це повідомляє Auto-Consulting.
Мінівени з'явилися у 80-ті, а пік їхньої популярності припав на другу половину 90-х і початок 2000-х. Сімейні покупці цінували їх за внутрішній простір і практичність. У ті часи в США, наприклад, продавали по мільйону мінівенів.
Однак потім мінівени стали програвати в популярності кросоверам, які майже настільки ж просторі, але також приваблюють високим кліренсом і повним приводом.
Виняток становить лише Китай, де мінівени не втрачали популярності. Навіть навпаки користується величезним попитом: з'явилися розкішні дорогі моделі і навіть готують спортивний мінівен на 500 сил.
Однак останнім часом мінівени переживають свого роду ренесанс. Наприклад, продажі Toyota Sienna збільшилися за рік удвічі — з 42 885 штук у 2020 році до 107 990 — у 2021. У Європі ж хоча і зняли з виробництва компактні мінівени, користуються попитом більші моделі, які використовують як бізнес-шатли. У країнах Азії за прикладом Китаю також звернули увагу на авто цього класу.
Саме зростання попиту на мінівени й підштовхнуло автовиробників до створення нових їхніх моделей. На ринку з'явилося одразу кілька цікавих авто (і це не рахуючи мінівенів спеціально для Китаю).
Volkswagen ID.Buzz
Мінівен є найбільшим представником електричної лінійки німецької марки. Новий Volkswagen ID.Buzz запропонований у стандартній п'ятимісній і подовженій семимісній версіях. Його дизайн витриманий у ретро-стилі, адже зразком для наслідування послужив знаменитий Volkswagen T1. На вибір запропоновано модифікації потужністю від 204 до 340 к. с. із заднім і повним приводом.
Lexus LM
Новий Lexus LM — розкішний побратим Toyota Alphard вартістю від 125 000 євро. Спочатку модель створювалася для Китаю, але її друге покоління з'явилося і в Європі. У мінівена нестандартний дизайн і розкішний салон.
Можна обрати версії на 4 і 7 місць, причому в чотиримісному виконанні авто перетворюється на лімузин. Задні пасажири відокремлені від водія перегородкою з телевізором і отримали індивідуальні крісла з електроприводом, вентиляцією і масажем. Новий Lexus LM комплектують 2,4-літровим 275-сильним турбомотором або 250-сильною гібридною установкою.
BYD Denza D9
Мінівен BYD Denza D9 створений спільно з Mercedes-Benz і незабаром з'явиться в Європі. У 5,25-метрового авто агресивний дизайн із величезною решіткою радіатора. У салоні встановили одразу 7 дисплеїв і холодильник, а в оздобленні використана шкіра Nappa. Як і Lexus LM, BYD Denza D9 також доступний у версіях на 4 і 7 місць.
У Китаї існує гібридний варіант, але в Європі запропонують тільки електромобілі BYD на 313 і 373 к. с. із запасом ходу 600 км.
Volvo EM90
Volvo вперше в історії випустить мінівен, причому він також буде електричним. Модель ще не представили, проте деякі її подробиці вже відомі. 5,2-метрове преміальне авто з незграбним дизайном запропонують у версіях на 4 і 6 місць. Очікуються версії на 272 і 544 к. с.
Iveco Fidato
Iveco Fidato не настільки "просунутий", як інші моделі в цьому списку, але також значущий — це перша за довгі роки легкова модель марки. П'ятиметровий мінівен побудований на базі Maxus V70. Запропоновано варіанти на 5-9 місць з 2,0-літровими турбодизелями потужністю 125 і 150 к. с.
Раніше Фокус розповідав, що Nissan показав прототип електричного мінівена.
Також ми писали, що Toyota показала оригінальний позашляховий мінівен.