Наймиліші пости в соціальних мережах маніпулюють вашими емоціями: вчені пояснили як
Нове дослідження проливає світло на те, як милі об'єкти та взаємодії можуть викликати емоції, маніпулювати почуттями та впливати на наші рішення.
Чи траплялося вам коли-небудь відчувати велике бажання з’їсти гору цукерок чи інших смаколиків, дивлячись на фотографію кошеняти в Instagram? На думку дослідників з Університету Меріленду, відповідь може бути "так". Насправді їхнє дослідження няшності має на меті зрозуміти, чому ми реагуємо "вау", "ві-і-і", "милота" на пости в соціальних мережах і як це впливає на нашу поведінку — чи на те, що ми купуємо, що нам подобається, чи навіть на те, у що ми віримо, розповідає Phys.org.
У Фокус.Технології з'явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!
Дослідження під керівництвом Сюзанни Палетц (Susannah Paletz), доцентки Коледжу інформаційних досліджень, є частиною проєкту "Емоції в соціальних мережах". Воно вивчає, як різні емоції впливають на поширення інформаційних кампаній — і няшність (милота — ред.), як виявляється, є важливим гравцем у цій грі.
"Це весело, але не легковажно, — пояснює Палец. — Як би приємно не було знаходити милоту у своїй стрічці твіттера, ми знаємо, що її також використовують для навмисного маніпулювання вашими почуттями. І це працює".
Щоб краще зрозуміти няшність, команда розробила "Таксономію атрибутів милоти", яка включає 15 кількісно вимірюваних атрибутів, таких як візуальні характеристики, поведінка та мовні підказки.
Науковці проаналізували понад 1 800 постів у соціальних мережах, присвоївши коди зображенням чи словам, які викликають "милі" реакції у глядачів. Потім команда окремо виміряла емоційні реакції анотаторів, щоб переконатися, що їхні дані є максимально точними.
Дослідники пояснили, що є багато складових, які йдуть на створення чогось няшного. Мила поведінка, як-от незграбність чи вразливість, відіграє певну роль, як і "мила розмова" — високий голос чи специфічна лексика.
Але команда також виявила, що існують і більше нюансовані аспекти чарівності. "Милота за контрастом" передбачає контрастні атрибути, як у горили з немовлям. А "інтерактивна милота" виникає, коли няшні тварини взаємодіють одна з одною — те, що глядачі вважають особливо чарівним.
Дані команди можуть допомогти пролити світло на те, чому ми любимо милі речі і як ми на них реагуємо, зокрема, чи милота передбачає залученість користувачів у соціальних мережах.
Але, крім того, їхнє дослідження може допомогти нам зрозуміти, як емоції формують нашу поведінку в інтернеті — і як ми можемо бути уважнішими до цього впливу. Тож наступного разу, коли ви побачите фотографію няшного котика, просто пам'ятайте: чарівність може бути оманливою.
Раніше Фокус писав про те, що домашні улюбленці в зоні ризику: штами COVID-19 у котів розвивалися за тією ж схемою, що і в людей.
А також ми розповідали про ефективний спосіб покликати кішку: два сигнали працюють у зв'язці.