"Кожен наш проєкт, кожна виготовлена іграшка — це внесок у майбутнє країни", — власник компанії "Попелюшка" Ярослав Пелих

Ярослав Пелих із колективом
Ярослав Пелих із колективом

Як перекваліфікувати виробництво із дитячого на військове, і знову повернутися до своєї справи, вистоявши у нелегкі часи.

Related video

Компанію "Попелюшка" вирізняє небайдужість і виняткова залученість у життя країни. Їм не все одно, якими саме іграшками і якої якості гратимуться українські діти, на яких героях і образах формуватимуться їхні характери, яким людьми вони зростатимуть.

Можливо, саме тому українське виробництво м'яких іграшок і дитячих товарів "Попелюшка" із Білої Церкви відоме на вітчизняному ринку ось уже 25 років. Важлива деталь — завдяки високим стандартам обслуговування рейтинг виробника у відгуках покупців ніколи не опускався нижче 99 зі 100.

Fullscreen

Компанії не байдуже, як розвиватиметься країна й підтримуватиметься її обороноздатність. Саме тому на початку повномасштабного вторгнення "Попелюшка" оперативно перепрофілювала власне виробництво, виготовила велику кількість плитоносок, і безкоштовно передала їх місцевим ТрО.

Крім того, частина продукції була виготовлена за давальницькою схемою, а отже, компанії вдалося залучити додаткові ресурси й забезпечити виробничий процес за мінімальних витрат, а решта плитоносок реалізувати майже за собівартістю. Таким чином компанія підтримала економічну стабільність в умовах воєнної економіки і забезпечила працівників роботою, а з іншого — виготовила важливі захисні засоби для країни, що воює.

Ще одна місія "Попелюшки" — турбота про майбутнє покоління дітей України. Окрім організації регулярних екскурсій на виробництво для шкіл та дитячих садків Білої Церкви, компанія взяла участь у проєкті "Чарівний дзвінок", де діти отримували терапевтичні бесіди та іграшки-персонажі.

Fullscreen

І це ще не все. "Попелюшка" перейнялася важливою проблемою сучасного життя, і разом з Музеєм іграшок формує інтерес дітей до іграшок замість гаджетів.

У бізнесі усе це називається соціальною відповідальністю й часто декларується, попри наявність фактів. Тим часом компанія "Попелюшка" є однією із тих рідкісних компаній, чиє задеклароване не відрізняється від реалізованого і є прописаною стратегією.

Про бізнес під час війни, вчасні креативні рішення й найближчі плани розмовляємо із власником компанії "Попелюшка" Ярославом Пелихом.

Ярослав Пелих Fullscreen
Ярослав Пелих

Якщо описувати історію вашого бізнесу протягом останніх кількох років, то які найважливіші періоди ви виділили б?

Цей час припадає на війну. Здається, ми щойно відійшли від адаптації в ковідний період, і знову на країну звалилося велике випробування.

Перший із найважливіших періодів був початковий, коли всі відійшли від першого шоку і думали, що можна зробити, аби підтримати країну. Почала з’являтися інформація про необхідність елементарних розвантажувальних жилетів для територіальної оборони. Бо тоді вкрай не вистачало спорядження.

Саме тоді стартувала адаптація виробництва під нові потреби.

Загалом найважливішим був 2022 рік, тоді ми розпочали співпрацю із мережами "Аврора" та "Будинком іграшок". Вони значно зміцнили економічну стабільність нашої компанії на той період.

Зараз ми продовжуємо працювати у двох основних напрямах: виготовляємо іграшки та розробляємо корпоративні замовлення з індивідуальним дизайном.

2023 рік теж виявився важливим для нас. Ми розпочали співпрацю з акціонерним підприємством "Антонов", отримали ліцензію на використання їхнього торгового знаку, і почали виготовляти м’які іграшки — літак "Мрія".

Складні часи завжди вимагають непростих рішень. Як вам вдалося втримати й розвинути ваш бізнес у часи війни, коли звичні логістичні й соціальні ланцюжки часто втрачено?

Все вийшло завдяки відданій команді та перекваліфікації виробництва. Не останню роль зіграло і зниження особистого доходу. Тоді весь фокус був направлений на те, аби зберегти компанію.

Нас також врятувало й те, що всі тканини були на наших складах. Тобто, перший час, коли всі логістичні ланцюжки було порушено, ми трималися на власних запасах.

Нам вдалося зберегти робочі місця та уникнути скорочення, навіть навпаки, ми розширили штат своїх працівників. Багато конкурентів зупинили свою діяльність, ми ж змогли продовжити її, змінивши фокус.

Тож компанія "Попелюшка" внесла вагомий внесок у розвиток української економіки під час війни. Всі податки оплачувалися вчасно, ми ні разу не ставили "на стоп" це питання, навіть тоді, коли держава запровадила "податкові канікули".

Мені вдалося адаптувати свій бізнес до економічних реалій. Ми змогли забезпечити стабільність та розвиток економіки, орієнтуючись на вирішення соціальних проблем та підтримку національної безпеки в умовах війни.

Чи вважаєте ви, що часи турбулентності можуть слугувати поштовхом до нового старту? Як це відбулося на прикладі вашої компанії?

Це абсолютна правда, кожна біда несе з собою можливості. Звичайно, щоразу адаптація виробництва проходить не просто, але завдяки пандемії в 2020-му році і перекваліфікації нашого виробництва на пошиття захисних масок, можна сказати, до цих змін у нас була тренувальна практика.

Fullscreen

Зараз наше виробництво працює на повну потужність, надходить багато замовлень з різних куточків нашої країни. З’явилося багато оптових замовлень. Інтернет-магазин наших товарів ще більше набрав обертів.

Наш штат поповнився новими працівниками, адже ми маємо допомагати переселенцям та людям, які втратили робочі місця. Ми стабільно виплачуємо зарплатню нашим працівникам та сплачуємо податки.

Як змінилися ключові технології та процеси виробництва у цей період? Яку роль у цьому відіграла команда?

Коли ми почали виробляти розвантажувальні жилети та плитоноски, необхідно було переобладнати наше швейне обладнання, закуповувати непритаманні для нашого виробництва матеріали, такі, як кордура.

Через це ми тоді майже не виробляли м'які іграшки, адже обладнання вимагало зовсім іншого налаштування. Не можу сказати, що процеси кардинально змінилися за цей час, але однозначно додали стійкості всьому колективу.

Соціальна відповідальність бізнесу — нині це чи не найперше, на що звертаєш увагу, користуючись послугами чи купуючи товар. Які соціальні ініціативи є предметом гордощів вашої компанії?

Волонтерські та громадські організації з напрямком допомоги дітям контактують з нами напряму. Кожного разу в них є конкретний запит, який ми аналізуємо, чи можемо його задовольнити.

Серед останніх цікавих ініціатив можемо виділити прекрасний проєкт "Чарівний дзвінок", який впроваджувала ГО "Мотивація. Можливості. Медіа". Нас було обрано підрядником.

За умовами цього проекту діти переселенців мали терапевтичну бесіду з віртуальним героєм Морквинкою. У подарунок вони отримали м’яку іграшку – цього героя нашого виробництва.

На початку повномасштабного вторгнення ми активно працювали із волонтерами, що допомагають військовим. До нас на виробництво постійно хтось приїжджав із волонтерського руху, адже знали, що ми почали відшивати військові плитоноски. Ми шили розвантажувальні жилети із того, що було в наявності, а також за давальницькою схемою.

Fullscreen

Перекваліфікація нашого виробництва стала прикладом гнучкості та адаптивності українського бізнесу, який, незважаючи на складні обставини, здатний швидко перепрофілювати своє виробництво для задоволення нових запитів ринку. Це не лише забезпечило стабільніть компанії, але й зробило її важливою частиною національної безпеки.

Наша діяльність безпосередньо сприяла забезпеченню потреб Збройних сил України та інших силових структур країни, а отже — стала важливою ланкою для її захисту.

Звісно, то не був наш фах, і згодом ми повернулися до виробництва м’яких іграшок.

Як досягнення компанії та визнання на національному рівні впливатимуть на її подальший розвиток?

Відповідь на це питання проста. Що більше людей знають вітчизняних виробників, то більше будуть їх обирати.

Коли перша хвиля потреб у військовій амуніції знизилася, ми поступово відновили пошиття м'яких іграшок. Було важливо повернутися до своєї місії — створювати якісні, безпечні та унікальні іграшки, які приносять радість дітям і спокій батькам.

На той момент ми усвідомлювали, що нашим партнерам з малого бізнесу, які реалізують нашу продукцію, теж потрібні кошти, і ми почали відновлювати цей напрямок, поступово запускаючи економічні коліщатка країни.

До прикладу, взяти хоча б наші ліцензійні літаки "Мрія", які особливо стали популярними у 2022-2023 роках. Покупці знали, що це офіційна іграшка, а отже, всі податки та ліцензійні внески будуть направлені в державу.

Окресліть план розвитку компанії у найближчі роки?

План розвитку компанії — розширення географії продажів. Зараз тривають перемовини з потенційними дистриб’юторами за кордоном.

Тут слід зауважити, що у всіх є занепокоєння, і небагато людей охоче йдуть на ризик, заключаючи контракт з компанією, виробничі потужності якої розташовані на території воюючої країни. Переконувати людей — це і є наша ціль у найближчі роки.

Ми й надалі будемо зміцнювати позиції українського бренду на міжнародному ринку. Маємо всі необхідні сертифікати якості, що відповідають європейським стандартам EN 71-1, EN 71-2, EN 71-3.

Fullscreen

До війни ми майже кожного року брали участь у Baby Expo. Наші іграшки неодноразово отримували національні нагороди "Краща іграшка", їх відзначали першими місцями. Але на час війни виставка призупинила свою діяльність. Сподіваємося, що найближчим часом ми зможемо взяти участь у Baby Expo і представити наші нові іграшки.

"Попелюшка" продовжить працювати на внутрішньому ринку та розширювати співпрацю з міжнародними партнерами.

Бо кожен наш проєкт, кожна виготовлена іграшка — це внесок у майбутнє країни.

Fullscreen

Чотири факти про "Попелюшку"

· Компанія на ринку 25 років

· Має дві власні торгівельні марки: "Попелюшка" та KidsQo

· Пошили більш ніж мільйон м’яких іграшок

· Це вони створили якісні й патріотичні іграшки "Джавелін", "Солдат ЗСУ", "Пес Патрон" і "Мрія".