Пікапи мають своєрідний шарм. Але що за ним ховається і чим зручні такі авто? Про різні покоління Toyota Hilux є відгуки по всьому світу. А Фокус взяв на тест-драйв оновлений пікап, щоб винести свій вердикт та подивитися, на що здатний новий двигун Toyota Hilux 2020 після оновлення.
В Україні пікапи Toyota Hilux трапляються на дорогах не так часто, як деякі конкуренти. Тоді як світова історія в пікапа Тойота Хайлакс (або Тойота Хайлюкс – що комусь звичніше) дуже багата та цікава.
Почати хоча б із того, що перший пікап Toyota Hilux з'явився далекого 1968 року. І ці легендарні авто різних поколінь добре відомі у всіх куточках земної кулі, від Північного до Південного полюса Землі. А деякі і після трьох десятків років виглядають як нові.
Шарм позашляховика: зовнішність пікапа Toyota Hilux
Світлодіодні фари Toyota Hilux 2020 модельного року головного світла нової форми немов обзавелися хижим примруженням. Та й загалом вигляд у пікапа став суворішим. А в кольорі хакі ще й досить серйозним.
Але особливим позашляховим шармом наділено пікап Toyota Hilux Legend. Саме в цьому виконанні архітектуру передньої частини тепер формує складний центральний елемент, що поєднує радіаторні грати з бампером.
А протитуманні фари перекочували в оригінальні елементи, що виступають з незабарвленого пластику, об'єднані з накладками передніх колісних арок. Вони і роблять пікап Тойота Хайлюкс на 45 мм ширше.
Розміри Toyota Hilux Legend:
- Довжина – 5325 мм
- Ширина – 1900 мм
- Висота – 1815 мм
- Колісна база – 3085 мм
У результаті такий пікап Toyota Hilux 2020 модельного року став нагадувати свою версію, але після тюнінгу. До речі, це порівняння одразу викликало в пам'яті наш нещодавній тест-драйв Toyota Land Cruiser 300 GR Sport.
Втім, для тих, кому хочеться більше спортивності навіть у пікапі, у низці країн запропонують незвичайний варіант Toyota Hilux GR Sport.
Але вся ця історія із заниженням кліренсу до 165 мм явно не про нас. А ось дорожній просвіт нового пікапа Тойота Хайлакс у 227 мм (а до рами так усі 310 мм), якраз є перевагою в наших реаліях.
Щоправда, у виконанні Legend пікап виявився найдорожчим. Так, і ціна Toyota Hilux в Україні залежить від оснащення. А воно у "легендарній" версії не поступається "преміальній" комплектації. Що нам відразу і нагадує екстер'єр пікапа Тойота Хайлюкс.
У цих двох дорожчих рівнях оснащення машини мають тонування скла задньої частини кабіни, а також обладнані 18-дюймовими колісними дисками та підніжками. До останніх, до речі, є питання.
Вони досить сильно заходять під пороги і взимку доводиться з острахом ставити на них ногу, щоб не сковзнути. Втім, прецедентів за тиждень експлуатації пікапа в зимових умовах не було.
Комплектації та ціна Toyota Hilux в Україні:
- Business – від 1 063 995 грн.
- Comfort – від 1 112 322 грн.
- Premium – від 1 315 776 грн.
- Legend – від 1 347 282 грн.
*на момент підготовки матеріалу
Сучасний шарм: оснащення та салон Toyota Hilux
Піднявшись у салон, відразу перестаєш відчувати утилітарність пікапа. І не відчуваєш жодної незручності, яку могли викликати великі розміри Toyota Hilux.
Система безключового запуску двигуна, 8-дюймовий сенсорний дисплей, мультимедіа Toyota Hilux з підтримкою Apple CarPlay та Android Auto, інтерфейс голосового управління, обробка натуральною та штучною шкірою – салон та оснащення Toyota Хайлакс нічим не видають утилітарну сутність авто.
Зате пропонують масу зручних "плюшок" — від розетки на 220 В у центральному підлокітнику до подвійного бардачка і аж шістьох підсклянників — 4 спереду та 2 ззаду. А завдяки регулюванню керма по куту нахилу і вильоту, а також електричним приводам крісла, на місці водія розташовуєшся дуже зручно.
Навіть коли за вікном мороз, підігрів кермового колеса, передніх крісел та лобового скла в зоні спокою склоочисників швидко створюють комфортну атмосферу. Затишку додає і фонова світлодіодна ілюмінація, яка є навіть у картах задніх дверей, чим часом нехтують навіть у більш розкішних авто інших класів.
І все ж, постійно відчуваєш, що керуєш важким суворим авто – через натужний солідний дизельний гул з-під капота, через розмірені реакції і зусилля на кермі, обладнаному гідропідсилювачем.
Втім, цей факт не став на заваді для комплектації пікапа Toyota Hilux численними електронними помічниками водія, що позитивно впливають на комфорт і безпеку, включаючи ті, що коригують курс.
Шарм інтелектуала: безпека пікапа Toyota Hilux
Дві дорожчі комплектації Toyota Хайлюкс пропонують безключовий доступ в автомобіль і запуск двигуна. Також на пікапах у цих виконаннях легше маневрувати.
Погодьтеся, куди простіше та безпечніше проїжджати в тісних місцях та здавати заднім ходом на понад 5,3-метровому гіганті з парктроніками та камерою заднього виду.
Та й у дорозі постійно відчуваєш підтримку комплексу активної безпеки Toyota Safety Sense. Адже він не тільки підказує дорожні знаки, стежить за втомою водія та попереджає про виїзд зі смуги руху, а й робить активні дії.
Адаптивний круїз-контроль автоматично підтримує дистанцію, а система попередження про зіткнення за необхідності застосовує екстрене гальмування.
При наїзді на розділову смугу іноді навіть почуваєшся незатишно, коли майже 3-тонну махину починає дуже впевнено тягнути в центр смуги на слизькій дорозі шляхом одностороннього гальмування коліс.
Втім, кожна з цих функцій вимикається. А взимку найбільше роботи в системи стабілізації. Адже на високій швидкості по асфальту їздити на Toyota Hilux рекомендується на задньому приводі.
Шарм "вантажівки": тест-драйв Toyota Hilux в Україні
На слизькому покритті пікап з порожнім кузовом намагається розвернутися при кожному зручному випадку. Навіть при плавному нарощуванні тяги на прямій ділянці він починає "вертітися" задньою частиною, що вже говорити про проходження поворотів. Будь-який з них легко пройти в невеликому (наскільки дозволяє електроніка) дрифті.
Розміри кузова Toyota Hilux 2020:
- Довжина – 1569 мм
- Ширина – 1645 мм
- Ширина між арок – 1109 мм.
- Глибина (по борту) – 481 мм
Для цього досить просто плавно підняти обороти вище за холості. Тільки в самому низу можна відчути нестачу тяги та задум у відгуку мотора. Ця схильність ще більше проявляється в режимі Eco.
За бажання можна стимулювати мотор до активних дій режимом Power і/або перекинувши важіль АКП Aisin в положення Sport — у якому, до речі, можна самостійно перемикатися між шістьма передачами.
Ближче до середніх обертів модернізований 2,8-літровий турбодизель демонструє вже дуже впевнену тягу. І щоб на слизькому покритті втримати її не в занесення, а в прямолінійне прискорення, можна прямо на ходу на швидкості до 100 км/год увімкнути повний привід.
Тепер частина тяги через багатодискову муфту йде на передні колеса, як у багатьох кросоверах. І так само як у них, у пікапі Toyota є такі електронні "примочки" як імітація блокування заднього міжколісного диференціалу LSD і система автоматичного спуску з гори. І вже цього достатньо практично для всіх дорожніх ситуацій, які можуть виникнути на вашому шляху.
Якщо ви, звичайно, самі не проклали свій шлях у бік від второваних стежок. І ось тоді вже рама, нерозрізний задній міст з примусовим блокуванням заднього "диффа", знижений ряд у трансмісії та максимальна тяга в 500 Нм, доступна вже за 1600 об/хв, перетворюють пікап Toyota Hilux на дуже серйозний позашляховик. Що він легко доводить по всьому світу.
Геометрична прохідність пікапа Toyota Hilux:
- Кут в'їзду – 29 градусів
- Кут з'їзду – 26 градусів
- Кут рампи – 25 градусів
- Глибина броду, що долається – 700 мм.
- Кліренс – 227 мм (під задньою підвіскою) – 310 мм (під рамою)
Вантажопідйомність пікапа Toyota Hilux в Україні становить від 710 до 740 кг, залежно від комплектації. Це відрізняє зібрані у Таїланді пікапи для українського ринку. Тому що на інших ви можете зустріти пікапи Toyota Хайлакс вантажопідйомністю до 1 тонни. Такі авто збирають у ПАР, і в основному вони є базою для різної спецтехніки.
Але в будь-якому випадку конструкція задньої підвіски з листовими ресорами розрахована на перевезення вантажу, а не на комфорт водія та пасажирів. Тому-то пікап з порожнім кузовом помітно трусить і танцює задньою частиною на нерівних дорогах.
Але навіть при трясці на нерівній дорозі фізичні кнопки з боків сенсорного екрану допомагають користуватися мультимедіа пікапа. Якщо ж хочете більше плавності ходу – використовуйте пікап за прямим призначенням – для перевезення вантажів.
За це вам будуть вдячні пасажири другого ряду, яких трясе більш відчутно. Зате підвіска хай і грубувато, зате впевнено та надійно розправляється з усіма дефектами та нерівностями.
Резюме Фокуса
У русі Тойота Хайлюкс створює таку атмосферу, що мимоволі припиняєш кудись поспішати, а їдеш розмірено та спокійно. І тоді перестаєш звертати увагу на слабку чутливість кермового приводу, важливий відгук двигуна і грубу поведінку на нерівній дорозі. Тим паче, що це також і для прямих конкурентів Toyota Hilux.
Плюси Toyota Hilux 2020:
Такий утилітарний автомобіль радує своїми інтелектуальними можливостями в плані мультимедіа та систем активної безпеки
+ Великий дорожній просвіт і серйозний позашляховий потенціал
Мінуси Toyota Hilux 2020:
- Комплекс активної безпеки Toyota Safety Sense доступний як опція лише в комплектації Legend
- Досить скромна вантажопідйомність 710-740 кг. Деякі конкуренти пікапа Toyota Hilux в Україні розраховані на більше.
Технічні характеристики: Toyota Hilux 2.8 D-4D:
Тип двигуна | дизельний з турбонаддувом |
Кількість і розміщення циліндрів | R4 |
Об'єм двигуна | 2755 |
Потужність двигуна кВт (к. с.)/об/хв. | 150(204)/3000 - 3400 |
Крутний момент, Нм/об/хв. | 500/1600 - 2800 |
Коробка передач | 6-ступенева автомат. |
Привід | підкл. повний |
Витрата топлива, траса – місто | 7,0–9,6 |
Макс. швидкість км/год | 175 |
Розгін 0–100 км/год, с | 10,8 |
Об'єм топливного бака, л | 80 |
Раніше Фокус розповідав, як пікап Toyota дістався Південного полюса лише за півтора дні, встановивши новий рекорд.
Також ми писали про унікальний 6-колісний пікап Toyota, який виявили в Україні та продають за ціною Toyota Camry.