"Адмірала Горшкова" відправлять на пенсію: Індія хоче побудувати новий атомний авіаносець

індійський авіаносець Vikrant
Фото: Gagadget | Перший вітчизняний авіаносець ВМС Індії INS Vikrant

Представники індійських ВМС вважають, що для будівництва нового корабля потрібно залучити західні технології. Зокрема, можливе об'єднання зусиль із Францією, яка вже створює корабель такого класу — PA-NG.

На тлі того, що в Китаї розпочали ходові випробування свого третього авіаносця Fujian, індійські військові зацікавилися будівництвом вітчизняного авіаносця з використанням західних технологій. Це прагнення продиктоване ще й тим, що авіаносець "Адмирал Горшков", який Індія купила у Росії у 2004 році, готується "піти на пенсію". Про перспективи створення нового атомного авіаносного крейсера ВМС Індії йдеться в матеріалі The Eurasian Times від 1 травня.

Адмірал ВМС Індії у відставці Арун Пракаш запропонував своїм колегам спільний із Францією проєкт зі створення нового авіаносця. Він аргументував це тим, що країни вже тісно співпрацюють у галузі авіації, тому об'єднання зусиль для виробництва авіаносця наступного покоління — це логічний крок. Тим паче що Франція вже розпочала роботу над новим кораблем такого класу — PA-NG, який має замінити атомний авіаносець "Шарль де Голль". Тож зараз саме час, якщо Індія хоче приєднатися до проєкту, а Франція готова поділитися технологіями, стверджує Пракаш.

Водночас адмірал переконаний, що наступний авіаносець має бути просунутішим у технічному аспекті, ніж перший вітчизняний авіаносець INS Vikrant, що був введений у стрій 2022 року. Зокрема, новий корабель повинен мати атомну силову установку, оскільки Vikrant має обмежений запас ходу й потужності.

Важливо
Російські Су-30 з ізраїльською зброєю: ВПС Індії випробували ракету Crystal Maze II

Також Vikrant не може експлуатувати велику кількість літаків — лише 18 одиниць. І хоча значення малого авіаносця в мирний час не заперечується, малі плавучі бази мають менш потужні бортові системи оборони й особливо вразливі для масованих атак безпілотників.

Через це індійські військові вважають, що ВМС країни потребують потужнішого авіаносця, водотоннажність якого була б щонайменше 65 тисяч тонн. Що стосується термінів, то, ймовірно, на будівництво корабля такого класу піде до дев'яти років.

"Авіаносці залишаються в строю протягом 30-40 років. Будівництво другого вітчизняного авіаносця займе 7-9 років і буде готове до 2035 року. Це означає, що ми збираємося зберегти його в строю до 2075 року", — наголосив командор Аніл Джай Сінгх.

Раніше повідомлялося, що в мережі нещодавно з'явилися супутникові знімки із зображенням третього індійського атомного підводного крейсера S-4 класу Arihant. Субмарина є частиною ядерної тріади й оснащена балістичними ракетами підводного базування K-4 з дальністю польоту 3500 км.