Три життєво важливі літери. Чи потрібні в українських школах уроки ОБЖ і як зробити їх цікавими
Чи не час переглянути пріоритети шкільних знань напередодні ще більших природних криз та катастроф? І визнати, що санітарний, психологічний і соціальний самозахист — важливіший всіх інших наук разом узятих.
Чи потрібен в школі такий предмет, як ОБЖ? Чи потрібно й далі його ігнорувати і ненавидіти? Чому, питаючи у дітей, який зі шкільних предметів подобається їм найбільше, дуже рідко можна почути у відповідь: "ОБЖ".
Це Основи Безпеки Життя, або "Основи Здоров'я"...
Адже, це взагалі — найголовніше в житті — Безпека і Здоров'я! Важливіше всіх наук разом узятих.
Але цьому вчать так, що крім насмішок і ненависті до цих уроків ніяких інших почуттів не виникає.
Скажіть — діти люблять ці уроки?.. А дорослі розуміють, що ці уроки важливіші, ніж всі інші? Особливо зараз.
І все це тільки тому, що ніхто з дорослих не знає, не вміє, не може і не хоче ці найактуальніші знання передавати дітям.
Або ж робить це в такій неприйнятній, дурній і відразливій формі, що ці воістину необхідні для життя і порятунку знання висміюються і зазнають знущань.
А потім суспільство обурюється, що люди ігнорують правила самозахисту. І що самбо та джиу-джитсу важливіші, ніж самозахист санітарний, психологічний і соціальний.
Чи це правильно?
Чи не час переглянути пріоритети шкільних знань напередодні ще більших природних криз та катастроф? Я б навіть в ЗНО зробив цей предмет головним і першим.
ВажливоІ тоді ця тема була б постійно обговорюваною настільки, що всі були б в напрузі — і з приводу масок, і з приводу кисню, і з приводу вакцин.
А так... Загальний і гордовитий пофігізм.
При цьому я прекрасно розумію, що школа і так перевантажена вкрай. Але, може, пріоритети не ті?
Чи покладаємося на щастя і думаємо, що пронесе?
Публікується за згодою автора.