Спорт — це політика. Чому Усик у російському телевізорі — це програш України

Спорт був і залишається частиною державної політики. Він використовувався, використовується і буде використовуватися з метою пропаганди. Держава була і залишається основним замовником такої пропаганди.

боксер Усик
Фото: Boxing Scene | Спорт завжди був і залишається частиною державної політики.
Related video

Важкий текст про спорт і політику в світлі перемоги Олександра Усика та супутньої вакханалії накидання на вентилятор з усіх боків.

Телевізор формує віртуальний світ і може довгий час вигравати в холодильника, даруючи владі можливість робити практично що завгодно в реальності. Але коли в холодильнику — порожньо, а за перегляд телевізора вимагають грошей та ще й за ці гроші показують рекламу... то суспільство швидко згадує, що щось пішло не так... і... здрастуй, соціальний вибух. Іноді він же і бунт. Голодний, наприклад. Або підгодовують з-за кордону.

Отже, спорт завжди був частиною політики. Починаючи з принципу, закладеного в основу Олімпіад у Стародавній Греції про припинення воєн на час змагань та прорубування (буквально) дірок у стіні замість воріт, в які входили в свої міста-держави переможці оних, до нардепів-спортменів і спортсменів-мерів сучасності (київський кейс у допомогу тим, хто сумнівається)

Спорт використовувався, використовується і буде використовуватися з метою пропаганди. Держава була і залишається основним замовником такої пропаганди.

Тут можна згадати і класику у вигляді "Олімпії" Лені Ріфеншталь, і відмову США брати участь в Олімпіаді-80, а СРСР — в Олімпіаді-84 тощо.

Спорт був і залишається частиною державної політики. Причому, не тільки інформаційної. Нагадаю, у нас є Мінмолодьспорту, а в тих же США, де навчання у вишах коштує валізу грошей, для молодих спортсменів знаходиться особливий стипендіальний фонд і різного роду гранти. І їх ніби не більше в сумі та за обсягом, ніж грантів для молодих учених.

Важливо
Усик переміг, але осад залишився. Чому провалений тест на здатність прославити Україну
Усик переміг, але осад залишився. Чому провалений тест на здатність прославити Україну

Трансляція низки спортивних змагань, саме тому що СПОРТ — частина державної політики, або організовується чи оплачується державою. Які це змагання — це вже залежить від уподобань в тій чи іншій країні.

Комерціалізація спорту є скрізь. Але професійний спорт ніде не залишається без держдотацій і прямої підтримки. Причому, не тільки сам спорт, а й маса "навколоспортивних" тем, від дієтології до фармакопеї.

Якщо хто не в курсі, то спортивна і військова фармакопеї дуже сильно пов'язані одна з одною. А допінгові війни — уже не перше десятиліття є змаганнями на державному, а не на приватно-комерційному рівні.

Перемоги "своїх" чемпіонів використовували і використовують не тільки в рекламі їжі / ганчірок / гаджетів, а як елемент пропаганди переваги тієї чи іншої політичної системи або способу життя.

Держави вкладаються у фізкультурно-спортивну інфраструктуру, оскільки без неї профіспорту не буває.

Якщо яку державу все вищевикладене свідомо ігнорує, починаючи грати в гру "спорт поза політикою" + "ринок все вирішить", то... так і відбувається: спортсмени цієї держави "змінюють прапор" і відправляються туди, де "спорт-це політика" + "держфінансування спорту рекордів, як частина цієї політики".

Важливо
Занадто незалежний українець. Чому перемоги Усика стають приводом для цькування в соцмережах
Занадто незалежний українець. Чому перемоги Усика стають приводом для цькування в соцмережах

А тепер кілька слів щодо трансляції та грошей на неї...

Будь-яка монетизація відеоконтенту це або підписка або бабло з реклами. Спроби зрубати грошей з того й іншого відразу — це жлобство і результат монополії. Карається або піратським трафіком або... тим, що той же самий контент, але вже в своїх інтересах покажуть... сусіди, наприклад. Як це і сталося під час трансляції бою Усик-Джошуа.

Якщо популярний спортивний поєдинок / матч / чемпіонат не транслюють власні канали, то це зроблять чужі канали — неважливо приватні чи контрольовані державою. І "підгорнуть" аудиторію так, як їм це треба. Після чого... цей самий чужий канал отримає максимально лояльну аудиторію з ваших громадян, підгортання якої продовжиться і надалі.

Першоджерело.