Підтримайте нас

МИ В СОЦМЕРЕЖАХ:

Мінсоцполітики готується виплачувати гроші замість пільг у громадському транспорті

Громадський транспорт, автобус, пільги, проїзд
Українець показує документ для пільгового проїзду в громадському транспорті | Фото: "РБК-Україна"

Зараз право на пільговий проїзд мають 2,4 мільйони громадян України, але не всі можуть ним скористатися.

Міністерство соціальної політики розробило новий законопроект про монетизацію пільг для українців на проїзд у громадському транспорті. Міністриня Марина Лазебна розповіла подробиці в інтерв'ю "РБК-Україна".

Згідно з пропозицією відомства, пільговикам варто виплачувати гроші на проїзд, які вони зможуть витрачати на свій розсуд. Місцевій владі належить визначити, в якій формі надавати пільги в окремих населених пунктах. Для цього необхідно, щоб в громадах вели облік фактично наданих послуг.

"Ми запропонуємо механізми, як монетизувати пільги на проїзд, хочемо дати громадам алгоритм, як це зробити. Є 2,4 мільйони осіб, які мають пільговий проїзд відповідно до законодавства. Ми за те, щоб ці пільги залишалися", — підкреслила Марина Лазебна.

Відео дня

Міністриня звернула увагу, що українські пільговики по-різному користуються громадським транспортом залжено від стану здоров'я та місця проживання. Наприклад, один громадянин може щодня їздити на міському автобусі, а інший практично не виходити з дому, хоча обидва мають право на пільговий проїзд. Щоб раціонально й справедливо використовувати кошти, потрібно домовитися з главами громад. Мінсоцполітики вже обговорює це питання з Асоціацією міст і більшість там підтримують ініціативу.

За її словами, деякі пільги викликають суперечки і "напруги" в Україні, тому в Кабміні вирішили переглянути чинні механізми. Вона нагадала, що в червні 2020 року мер Києва Віталій Кличко оголосив, що столичний транспорт безкоштовно перевозитиме лише пільговиків із карткою киянина.

З 1 липня в Києві скасували пільговий проїзд для гостей столиці. Віталій Кличко додав, що приїжджі українці зможуть зареєструвати електронний квиток у громадському транспорті, а потім вимагати компенсації коштів за місцем своєї реєстрації.

Нещодавно Кабмін надав можливість місцевій владі обмежувати роботу транспорту в "червоних" зонах карантину, враховуючи регулярні перевезення. За словами міністра інфраструктури Владислава Криклій, такі повноваження отримали регіональні комісії з питань ТЕБ та НС.